VIDEO: Alza otevírá obchod bez prodavačů, testuje i hologramy

  19:26aktualizováno  19:26
Internetový prodejce Alza.cz otevře příští týden na pražské Floře prodejnu pouze se samoobslužnými boxy. Nazývá jej obchodem budoucnosti. Nejsou v něm žádní prodavači a zákazníci můžou nakoupit i v libovolnou noční hodinu. Uvnitř je ke správnému boxu se zbožím navedou diody.

Prodejna s futuristickými kulisami je rozšířenou verzí takzvaných Alzaboxů. Dveře do obchodu zákazník otevře pomocí platební karty nebo autorizačního kódu, který dostane předem. Prodejna je vybavena stovkami schránek, ve kterých si bude možné koupit 80 procent sortimentu, včetně velkých televizí.

Zákazník si na vestavěném počítači objedná požadované zboží. Po zaplacení kartou či on-line se mu otevřou prosklené dveře do místnosti s boxy. Na podlaze se rozsvítí světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.

Fotogalerie

„Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment,“ uvedl ředitel expanze Alza.cz Jan Moudřík.

Nakupování má být v nové prodejně velmi rychlé, bez front a s neomezenou otevírací dobou. Alza v prodejně také testuje promítání hologramů pro informování zákazníků. Za vyzvednutí zboží lidé zaplatí 29 korun.

Další samoobslužné obchody vzniknou na jaře

Podobné prodejny chystá prodejce elektroniky na jaře otevřít také v Praze na Můstku a na stanici metra Budějovická.

Největší český internetový obchod Alza.cz letos očekává překonání hranice tržeb 20 miliard korun, předloni tržby dosáhly rekordních 17,4 miliardy korun. Firmu vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru, daně firma platí v Česku.

Inovace v maloobchodu zavádí ve světě většinou velké globální značky. V Česku se zatím potichu některé novinky testují (například roboti, kteří kontrolují stav zboží v regálech supermarketů), nebo o nich prodejci mluví jako o blízké budoucnosti.

Svůj obchod budoucnosti v zahraničí nedávno začala testovat také nizozemská společnost Ahold (vlastník řetězce Albert). V prodejně nejsou pokladní zóny, zákazník si zboží vybere z regálu, načte je u elektronické cenovky zákaznickou kartou, může ho vložit do své tašky a odejít. Ve Spojených státech realizují své futuristické vize společnosti Wall-Mart či Amazon.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Život knížky na regálu? Tři měsíce a dost, říkají knihkupci

Ilustrační snímek

Počet vydaných knížek sice poslední roky mírně klesá, ale většina knihkupců a nakladatelů i tak mluví o příliš velké...

TEST DNES: Úplné výsledky testu prosecca

Test prosecca

MF DNES dala otestovat porotě odborníků čtrnáct vzorků šumivého vína prosecco. Zde najdete úplné výsledky.

TEST DNES: Smoothie z obchodu chutnají, štíhlé linii ovšem nesvědčí

Ilustrační snímek

V posledních letech obohatily jídelníček smoothie, hutné nápoje z rozmixovaného ovoce či zeleniny, do nichž se může...

Najdete na iDNES.cz