Na konci plánované reorganizace bude mít Inditex po celém světě síť 6 700 až 6 900 obchodů místo stávajících 7 412. Lidem ze zavřených obchodů firma nabídne jiné pozice spojené s internetovým prodejem. S propouštěním španělský podnik proto nepočítá. Firma zároveň plánuje otevřít 450 nových obchodů a posílí on-line prodej.
Inditex tak nastínil, jak hodlá pokračovat po koronavirové krizi. Firma v příštích zhruba dvou letech plánuje investovat asi jednu miliardu eur (26,6 miliardy Kč) na podporu prodeje po internetu a 1,7 miliardy eur na modernizaci obchodů.
„Méně obchodů a soustředěnější důraz na internetový prodej,“ shrnuje strategii list The Wall Street Journal.
Od února do dubna vykázala firma čistou ztrátu 409 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) ve srovnání se ziskem 736 milionů eur ve stejném období loni.
Inditex vlastní celkem osm značek, vedle značky Zara také třeba Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Uterqüe či Oysho. Firmu založil Amancio Ortega, který je nyní jedním z nejbohatších lidí světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 ve španělském městě La Coruňa. V prosinci 1988 podnik zahájil prodej mimo Španělsko, a to v Portugalsku. V České republice začala firma působit v roce 2001. Podnik má téměř 7 500 obchodů ve zhruba stovce zemí.