"Protože v zákonné lhůtě nebyl podán návrh na řešení úpadku reorganizací a ani schůze věřitelů se neusnesla na jiném způsobu řešení úpadku, přichází v úvahu pouze konkurz," uvedl soud ve svém rozhodnutí. Tímto krokem přechází oprávnění nakládat s majetkem na insolvenčního správce.
Soud zároveň potvrdil složení věřitelského výboru, který tvoří společnosti Tomaltech Invest, Zempra DC a Trail Servis.
V srpnovém návrhu na prohlášení insolvence Viamont vyčíslil krátkodobé závazky na zhruba 218 milionů korun. Zajištěny měly být aktivy, jako například zásobami, finančními prostředky a krátkodobými pohledávkami, v hodnotě 222 milionů Kč. Do potíží se podnik podle tehdejšího vyjádření svých představitelů dostal mimo jiné kvůli ekonomické recesi a "nepřátelské mediální kampani".
Bývalý ministr Řebíček se z firmy stáhl, dopravní část změnila jména
Firmu Viamont založilo v roce 1992 několik zaměstnanců tehdejší Traťové strojní stanice Ústí nad Labem, kteří svému bývalému zaměstnavateli začali vzápětí konkurovat. K opravám železničních tratí se postupně přidala i železniční doprava a další aktivity. Když se firma v roce 1996 změnila na akciovou společnost, předsedou představenstva se stal Řebíček a ve vedení vydržel až do roku 2004. O necelé dva roky později se stal poslancem a ministrem dopravy v Topolánkově vládě. Tvrdil, že svůj podíl ve Viamontu prodal.
V roce 2010 se majitelem Viamontu staly Inženýrské a dopravní stavby (IDS) Olomouc podnikatele Zdeňka Kyselého, v jejichž vedení Řebíček také působil. Další dceřiné firmy Viamontu si už z větší části změnily název a fungují v rámci koncernu IDS. Dopravní část Viamontu se nyní jmenuje GW Regio Train. Celkový obrat Viamontu za poslední účetní období, předcházející insolvenčnímu návrhu, činil 262 milionů korun, vyplývá z informací soudu.
Rozpad impéria ViamontFirmy kolem Viamontu začaly před několika lety měnit vlastníky. Samotnou akciovou společnost s názvem Viamont koupil koncern IDS. Její stavební část s názvem Viamont DSP, která získala za dobu ministrování Řebíčka řadu velkých zakázek, koupila z poloviny firma Strabag, druhou polovinu podle webu firmy vlastní akciovka Dálniční stavby Praha. Další dcera s názvem Viamont Cargo v roce 2009 zanikla sloučením s firmou OKD Doprava. Do impéria kolem společnosti Viamont v minulosti patřily také společnosti Viamont Doprava, Viamont oil, V-Troll, Viamont LTC. Více o změně vlastnické struktury impéria Viamont čtěte zde. |