V Opavě vzniká nová továrna na sušenky za více než dvě miliardy korun

  15:45aktualizováno  15:45
Americká potravinářská firma Mondelez International začala v Opavě stavět novou továrnu na sušenky. Do výstavby nové haly hodlá investovat přes dvě miliardy korun a zaměstnat v ní 200 lidí. Sušenky by z linek nové továrny mohly vyjíždět v první polovině příštího roku.

Americký potravinářský koncern Mondelez staví v Opavě novou továrnu. V Česku vyrábí například BeBe Dobré ráno, Brumík nebo Fidorku. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Důvodem rozšíření výroby v opavské továrně na sušenky je podle výrobce rostoucí poptávka po produktech potravinářské společnosti. Na linkách nové haly se budou vyrábět sušenky Oreo nebo BeBe Dobré ráno (ve světě známé jako belVita). Produkty jsou určeny především pro celoevropský trh, ale velká část z nich se objeví také v tuzemsku.

Mondelez

Mondelez International (dříve Kraft Foods) je předním světovým výrobcem čokolády, sušenek, žvýkaček, bonbonů, kávy a rozpustných nápojů. Skupina zaměstnává asi 110 tisíc lidí a své výrobky prodává ve 165 zemích světa.

Mezi její nejznámější značky patří čokoláda Milka a Cadbury, káva Jacobs, sušenky Oreo a LU nebo žvýkačky Trident. V ČR a na Slovensku je známa značkami BeBe Dobré ráno, Brumík, Fidorka, Figaro, Halls, Kolonáda, Miňonky, TUC či Zlaté.

V Česku společnost působí pod názvem Mondelez Czech Republic a v současnosti zaměstnává 670 lidí.

Přibližně 90 procent nových pracovních míst bude určeno pro zaměstnance se středním odborným vzděláním v potravinářských a technických oborech. Uplatnění zde najdou například techničtí operátoři, nástrojáři, údržbáři, zámečníci či elektromechanici. Příležitost dostanou také lokální dodavatelé surovin, protože například mouka i cukr budou pocházet z Moravskoslezského kraje, případně z dalších oblastí Česka.

"V posledních letech zaznamenáváme fenomenální růst v oblasti prodeje sušenek, a to zejména u značek Oreo a BeBe Dobré ráno. Tato nová továrna nám díky navýšení výrobní kapacity pomůže udržet krok se zvyšující se poptávkou po našich produktech," uvedl Albert Mathieu, prezident pro kategorii sušenek společnosti Mondelez Europe.

Podle ministryně pro místní rozvoj Věry Jourové, která poklepala na základní kámen haly, projekt přispěje k posílení konkurenceschopnosti Česka. "Vnímám to jako symbolický krok do budoucna. Tento rozsáhlý investiční záměr vítám a věřím, že bude pro Moravskoslezský kraj velkým příslibem," řekla Jourová.

Autoři: ,

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Elektřina zdražuje, ČEZ rostou zisky. Akcionáři dostanou nižší dividendu

Ilustrační snímek

Energetické společnosti ČEZ vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk meziročně o 14 procent na 8,3 miliardy...

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

Pět podprsenek ve skříni už je dnes málo, říká ředitel Astratexu

Miroslav Tesař, obchodní ředitel společnosti Astratex

Spodní prádlo už není takové tabu, ženy nosí čím dál více odvážnější outfity. „Dá se říct, že v dnešní době se prádlo...

Najdete na iDNES.cz