„Při stanovení její výše bylo přihlédnuto mimo jiné k tomu, že uvedená společnost porušila zákon o ochraně hospodářské soutěže opakovaně,“ zdůraznil předseda úřadu Josef Bednář.
Český Telecom zneužil podle úřadu svého dominantního postavení u cenových plánů pro podnikatele (Premium, Benefit, Business Optimal, Top, Business Platinum Combi).
„Tyto smlouvy byly uzavřeny s téměř třemi tisíci podnikatelskými subjekty,“ uvedl Bednář.
Telecom zavazoval zákazníky provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů. Pokud klient provolal méně, doúčtoval mu operátor i rozdíl mezi výší smluvního a uskutečněného hovorného.
Společnost také zavazovala zákazníky povinností nevypovědět smlouvy na poskytnutí cenového plánu před určitým pevně stanoveným datem uvedeným ve smlouvě.
Antimonopolní úřad viní Telecom i z toho, že cenově diskriminoval podnikatele, kteří s ním smlouvy neuzavřeli.
„V daném případě získali jednotliví zákazníci různé slevy či výhody za závazek odebírat služby nebo předem stanovené množství služeb. Jde o takzvaný věrnostní rabat, tedy porušení zákona, které považuje za závažné i Evropská komise,“ uvedl úřad ve své zprávě.
Telecom s rozhodnutím úřadu nesouhlasí a bude se bránit soudní cestou. „V nejbližší době podáme žalobu ke správnímu soudu a požádáme o odklad vykonavatelnosti,“ řekl ČTK mluvčí Telecomu Vladan Crha.