Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

U platby kartou je pro zákazníky důležitá bezpečnost a pohodlí

  0:01 – ADVERTORIAL
Zatímco restauracím po celém světě jsou udělovány Michelinské hvězdy, obchody v Česku mohou už druhým rokem získat ocenění Visa Czech Top Shop. Jak to probíhá? Vlastně podobně. Inspektoři soutěže inkognito navštíví některou z nominovaných prodejen a hodnotí v různých kategoriích.

Prostorná prodejna se zlatnickou dílnou JK Jitka Kudláčková se nachází v moderní budově Filadelfie v BB Centru v Praze Michli. | foto: Visa Czech Top Shop

V nominovaných obchodech hodnotí inspektoři týmu Visa Czech Top Shop například přístup personálu, vzhled a design, způsoby, jak mohou zákazníci zaplatit, a mnoho dalšího. Každý měsíc porota vybere nejlepší prodejnu a v ročním finále z těchto 12 nominovaných vzejde absolutní vítěz. „Soutěž má primárně za cíl ocenit unikátní zákaznickou zkušenost v obchodech s důrazem na to, aby nebyly zvýhodněny například jen velké prodejny, ale aby každý, kdo má nějaké zajímavé řešení, měl šanci uspět. Soutěž má pomoci obchodníkům dát vědět zákazníkům, v čem jsou unikátní a zajímaví,“ říká Josef Kunčar ze společnosti Visa.

V Česku soutěž oslavila již druhé narozeniny. Jedním z nedávných vítězů se stalo zlatnictví JK Jitka Kudláčková s prodejnou v Praze 4. A právě na tomto místě jsme se sešli nejen s Josefem Kunčarem, zástupcem společnosti Visa, ale také s Dušanem Mlynarčíkem, výkonným ředitelem a spolumajitelem této rodinné firmy.

Jednou z kategorií, kterou při hodnocení prodejen v soutěži Visa Czech Top Shop sledujete, jsou možnosti platby. Jak je to dnes? Platí zákazníci raději kartou? Ovlivnily to covidové roky?
Josef Kunčar: Podíl platebních transakcí kartou v obchodech stoupá neustále. Bylo to patrné již před covidem, ale pandemie růst výrazně urychlila. Zákazníci ve většině případů platbu kartou preferují, protože je rychlá, pohodlná a bezpečná. Zároveň obchodníkům zvyšuje tržby. Průzkumy ukazují, že při umožnění platby kartou se tržby zvýší o 12 až 18 procent. Trend růstu plateb kartou pozorujeme jak v kamenných prodejnách, tak v e-commerce. Důležitá je zmíněná bezpečnost, protože u platby kartou platí tzv. charge back, což je takové svým způsobem pojištění. Pokud zboží nedorazí, zákazník může platbu reklamovat, a pokud nedojde k nápravě, získá peníze zpět.

Dnes už to nejsou jen karty, lidé platí i pomocí různých technologií…
Josef Kunčar: Samozřejmě s ohledem na udržitelnost, pohodlí i bezpečnost se nám karty z plastu stěhují do digitálního světa mobilů a hodinek a dalších zařízení. A nutno dodat, že v oblasti mobilních plateb jsou Češi na špici. Podíl placení digitální kartou dnes dosahuje zhruba 20 procent.

Říkal jste, že zákazníci sami vyhledávají místa, kde mohou platit kartou. Platí tento trend i pro lokality, kde to nebylo tak úplně zvykem? Tradičně například venkov…
Josef Kunčar: Ano. Jednoduché měřítko je počet terminálů na tisíc obyvatel. Snažíme se v tomto ohledu podporovat například menší obchodníky, a proto jsme pro ně ve spolupráci s ostatními partnery spustili program Česko platí kartou, díky kterému mohou získat terminál na šest měsíců zdarma. Jednoduše si tak vyzkoušejí, jaké jim přinese výhody a navýšení tržeb. Za dobu trvání programu, který běží asi tři roky, se nám povedlo zvýšit počet terminálů na tisíc osob z 25 na 30.

Podpořte prodejnu, kterou máte rádi

Máte ve svém okolí zajímavou prodejnu, kterou rádi navštěvujete? Nebo vás jen zaujala svým provedením či přístupem k zákazníkům? Nominujte ji do soutěže Visa Czech Top Shop e-mailem: czechtopshop@mistoprodeje.cz

Právě teď se nacházíme v prodejně Zlatnictví JK Jitka Kudláčková. Jak ji hodnotíte?
Josef Kunčar: Tato prodejna získala první místo právem. Na první pohled zde na člověka dýchne noblesa spojená s luxusním sortimentem šperků, ale také vzdušnost a elegance. Prodejna je prostorná, lidé se zde mohou volně procházet a užívat si pohled na krásně prezentované šperky. Rovněž přímé propojení s dílnou, kde se šperky vyrábějí, je unikátní.

Pane Mlynarčíku, mohl byste shrnout historii prodejny?
Dušan Mlynarčík: S mou ženou jsme se před pár lety rozhodovali, kudy jít dál. Nechtěli jsme mít řetězec, protože u konkurentů jsme si všimli, že v takovém případě je velice náročné udržet výrobu na špičkové úrovni. Naší představou byl výjimečný reprezentativní prostor, kam se vejde dostatek zákazníků a který bude zároveň spojen s dílnou. Zde v centru Brumlovka se snoubí vše, co ke svému podnikání potřebujeme. Zároveň jsme lokální značka a nedávalo nám smysl být třeba v Pařížské, kde nakupují hlavně cizinci. Co se designu prodejny týče, uvědomujeme si, že pozornost zákazníka se musí upírat na šperky, a proto zde nenaleznete žádné rušivé prvky, křiklavé barvy a podobně. Ocenění Visa Czech Top Shop je pro nás důkazem nadčasovosti designu naší prodejny a toho, že jsme se vydali správným směrem.

Dušan Mlynarčík (vpravo) přebírá ocenění v soutěži Visa Czech Top Shop pro svou rodinnou firmu zlatnictví JK Jitka Kudláčková. Cenu předává Josef Kunčar ze společnosti Visa (vlevo).

Jaký je nejcennější kousek, který v tuto chvíli ve vaší prodejně najdeme?
Dušan Mlynarčík: Teď zrovna byste u nás našli designovou zlatou sadu náhrdelníku a náušnic s výjimečnými turmalíny Paraiba a diamanty. Nabízíme ji za 2,5 milionu korun jako investiční šperk. Chystáme ale novou smaragdovou sadu, která bude ještě o něco dražší. Tento typ zboží je u nás spíše výjimečný, protože provoz naší firmy se soustředí především na běžné klienty.

Jak funguje vaše propojení s e-commerce?
Dušan Mlynarčík: E-shop jsme spustili ve stejné době, kdy jsme se přesouvali na toto místo v BB centru. Uvědomovali jsme si, že internet je pro nás klíčový minimálně v tom, aby přivedl klienty do kamenné prodejny. Nejde totiž jen o přímé nákupy, e-shop v našem případě funguje také jako výkladní skříň. Náš byznys opravdu výrazně ovlivňuje, ovšem zákaznický zážitek z kamenné prodejny nic nenahradí.

Co pro vás ocenění Visa Czech Top Shop znamená?
Dušan Mlynarčík: Ocenění Visa Czech Top Shop pro nás bylo velké a příjemné překvapení. Radost z toho měl celý náš tým. Jedná se pro nás o velké zadostiučinění v tom, že jsme s přesunem do nového prostoru učinili dobrý krok.

Kde vidíte budoucnost nakupování za několik let?
Josef Kunčar: I v budoucnu bude z pohledu zákazníka kladen stále větší důraz na pohodlí a bezpečí. Fyzický svět se bude stále více prolínat s tím online a zákazníci budou mít na výběr stále více platebních metod. Věříme, že přidanou hodnotou platebních karet bude nejen jejich bezpečnost, rychlost a spolehlivost, ale díky digitalizaci také pohodlí a multifunkčnost. Například už nyní může karta, ať už fyzická, nebo v digitální podobě, sloužit jako nosič dalších prvků denní potřeby, například časových jízdenek a kuponů.

Dušan Mlynarčík: V blízkých letech se nakupování dle mého názoru posune do modelu, kdy si klient bude vybírat prakticky na tělo. Naskenuje si například svůj obličej a bude si takto moci produkty virtuálně vyzkoušet. Některé obchody toto nicméně již nabízejí. Zároveň ale doufám, že se zachová osobní kontakt a zákaznický servis. Minimálně v tom, že si někam budete moci zavolat, někam se podívat a budete vědět, že mluvíte s odborníkem.

Josef Kunčar: S tím souhlasím. I s virtuální realitou budu mít jako zákazník potřebu toho, aby mi někdo poradil a abych bezpečně nakoupil od někoho, kdo tomu rozumí.

Dušan Mlynarčík: U šperků navíc hraje roli následná péče. Nabízíme třeba službu doživotní garance, kdy každé dva roky šperk zkontrolujeme, vyčistíme a poskytneme poradenství. Trvalá práce s klienty je pro nás nesmírně důležitá.

Josef Kunčar: Ano, i ve světě financí vidíme, že jednorázové nákupy se často překlápějí do opakovaných plateb. Obchodník by se samozřejmě měl snažit zákazníka udržet a budovat s ním dlouhodobý vztah, a to v jakémkoli odvětví.

Autor:

Teplo z uhlí podraží o deset až třicet procent, říká zástupce tepláren

  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...