Tuzex byl Amazonem své doby, říká nový majitel. Retro spojí s aplikacemi

  10:35aktualizováno  10:35
Symbol obchodování minulého režimu Tuzex má nového majitele. Třicetiletý Otto Fiamin hodlá navázat na osvědčený model značky Tuzex, který obohatí o moderní technologie jako aplikace pro chytré telefony a tablety. Pod značkou chce provozovat i další obchodní aktivity.

Značka Tuzex chce oživit svůj předrevoluční model. | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

„Cílem Tuzexu je změnit desítky let neměnný způsob nakupování tak, aby korespondoval s 21. stoletím. V první fázi se hodláme soustředit na spojení známé tuzemské značky a moderních technologií, jakými jsou například aplikace pro chytré telefony a tablety,“ uvedl pro iDNES.cz nový majitel značky Tuzex Otto Fiamin. Podrobnosti k tomu, jak bude chystaný projekt vypadat nebo co přesně nabídne, však nesdělil.

Třicetiletý Fiamin dle svých slov nehodlá konkurovat velkým českým retailovým prodejcům jakými jsou Alza.cz nebo Mall. Řekl ale, že se značkou Tuzex hodlá cílit na koncové zákazníky. Do budoucna plánuje s hlavičkou Tuzex zaštítit i další obchodní aktivity.

V módě je retro

Retro obal Luncheon meatu.

Diskontní řetězec Lidl zopakuje úspěšnou marketingovou akci, při níž zákazníky už v červnu lákal na socialistické obaly potravin.

„Když se podíváte na katalog Tuzexu z osmdesátých let, byl v podstatě Amazonem své doby. Značka Tuzex je známá po celém světě. Když jsme našemu dodavateli z Holandska představovali podnikatelský záměr jako projekt Tuzexu, značku dobře znal, i to nás velice potěšilo,“ dodává Fiamin který konkrétní podobu první fáze podnikatelského záměru představí ke konci října.

„Obdobným způsobem, jako to ve svých oborech dokázaly Tesla, Zappos či Uber, se i Tuzex chystá bořit zažité zvyklosti. Tato změna přispěje během několika měsíců k oživení trhu na základě připravované revoluce v nakupování,“ doplnil Otto Fiamin.

Nový majitel značky má za sebou zkušenost v obchodu s ojetými auty, v letech 2009 až 2014 byl menšinovým spolumajitelem autobazaru V.I.P: Dynamic Cars z Dobrušky. Fiamin loni koupil podíl ve společnosti Tuzex Travel, jak přesně se k obchodní značce Tuzex dostal, prozatím nesdělil.

Napůl pohaslá hvězda Tuzex

V letech 2006-2012 je byla pod značkou Tuzex provozována cestovní agentura a obchod se zakázkovým zbožím a službami. V polovině roku 2014 přešla práva a ochranná známka na společnost TUZEX CZ s.r.o., která slíbila oživení legendární značky během letošního roku. Firma známku využila například pro vydání omezené edice autolékárniček.

Značka Tuzex se pojí především s minulým režimem. V tehdejší době šlo prakticky jediné místo, kde byla k dostání západní spotřební elektronika, potraviny, vozidla, oblečení a kosmetika. Zboží bylo exkluzivní a navíc nedostatkové.

Fotogalerie

Původní Tuzex zkrachoval v roce 1998, konkurz není dodnes vypořádán. „Přišel jsem do Tuzexu až v polovině 90. let, kdy už to byla rozkradená společnost. Co se v ní dělo na počátku devadesátých let si snad ani nechci připomínat,“ uvedl likvidátor společnosti Jiří Haramul předloni v rozhovoru pro MF DNES. „Byla to již vytunelovaná, zadlužená a rozkradená společnost,“ dodal.

Podle Haramuly byl jakýkoliv pokus o jeho oživení a znovu uvedení značky Tuzex v život vzhledem k nemožnosti financování předem odsouzen k neúspěchu.

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Další z rubriky

Harleje u mladých nefrčí, preferují praktičtější dopravní prostředky

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidsonová

Slavná značka motocyklů Harley-Davidson se snaží udržet na hladině. Objem prodejů legendárních harlejů za poslední...

Další módní značka stahuje rasistický výrobek. Gucci se zbavuje svetru

Módní značka Gucci stáhla z prodeje svetr, který údajně připomíná rasistické...

Luxusní značka Gucci po rozsáhlé kritice na sociálních sítích ve čtvrtek stáhla z prodeje nejnovější model svetru...

Lidé jsou na slevách závislí jak na cukru, řekl šéf H&M. Omezí je

Logo H&M

Zboží švédského oděvního řetězce H&M si Američané zvykli často nakupovat ve slevách. Nový šéf v USA Martino Pessina to...

Najdete na iDNES.cz