Nepříjemnou zkušenost s norským servisem má technologický konzultant Tor Havard Wiig. Když letos v únoru lehce naboural svou Teslu Model S, myslel si, že půjde o banalitu a za týden či dva bude znovu na silnici. Omyl. Po pěti měsících stále vůz nemá.
Nor chce svůj automobil prodat, mezitím však jeho vozidlo stárne v servisu a ztrácí na hodnotě kvůli tomu, že technici marně čekají na dodávku náhradních dílů. A aby to nestačilo, Tesla prý nedostatečně komunikuje. „Nikdy bych si nemyslel, že tak drobná oprava může zabrat tolik času,“ vylíčil muž své pocity agentuře Bloomberg.
S expanzí Tesly v Norsku přibývá podobných stížností na dealery a servisní střediska.
Norský trh je přitom pro výrobce vozů s alternativními pohony hotovým rájem. Více než polovina nových automobilů se tam prodává s hybridním či elektrickým motorem. Jenomže Tesla je teď podle Bloombergu nejhůře hodnocenou automobilkou z hlediska kvality a servisu a má čtvrtou nejhorší reputaci vůbec.
Růstové problémy
Její problémy v Norsku jdou ruku v ruce s nárůstem prodejů. Modelů S sedan a Modelů X SUV loni americká automobilka prodala meziročně dvakrát víc a do letošního června vyskočily o 70 procent. Kapacity servisního personálu však narostly „jen“ o třetinu. Modely se v Norsku prodávají za 80 až 130 tisíc dolarů (1,76 až 2,86 milionů Kč).
Fotogalerie |
Majitel Tesly Elon Musk obviňuje úřady, které podle něj brání vysílání techniků do zahraničí. Podle norských úřadů však Tesla nepodala oficiální žádost. Firma slíbila, že letos v Oslu otevře nové servisní centrum a počet techniků tímto krokem naroste o třicet procent.
Vypadá to, že Tesla už problémy řeší. Největší webová stránka s pracovní inzercí Finn.no zmiňuje 33 nabídek společnosti. Hledá poradce v oblasti náhradních dílů, techniky a mechaniky.
Chybějící náhradní díly jsou jedním z dalších dílů pestré mozaiky problémů, které před sebou Tesla hrne. Automobilka je vysoce ztrátová, nabrala velké zpoždění s náběhem výroby nového modelu a u svých dodavatelů teď navíc zpětně uplatňuje slevy, aby se udržela v zisku. (čtěte Ekonomika podle Tesly: chce po dodavatelích vrátit peníze)
11. září 2017 |