Diskuse k článku

Pro Tatru nastává období sklizně. Češi ji neumí docenit, říká šéf firmy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L83i28b57o41r 11V32e12n25g75l86á65ř

21. 2. 2015

tak uz zacnete sklizet prosim

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P52e56t14r 35N60o75v41á81k

20. 2. 2015

Je to ostuda Česka a korupčníků. Ani mnohaleté výsledky na Dakaru nestačily???

Ať se Tatře daří.R^

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M75i81r74o18s80l73a85v 76Z12i10k35m45u53n64d

21. 2. 2015

Nestačily, protože "managerové", mnohdy mluvící hlavně english neuměli nebo nechtěli mediálně Lopraisovy úspěchy obchodně prodat.

Kdyby měly Lopraisovic TATRY takové servisní zázemí  a fabrickou podporu jako KAMAZY, tak "strejda i synovec" mohli dosáhnout daleko více úspěchů ....

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M44i12l82a93n 82M40u32s89i36l

24. 2. 2015

Indická armáda určitě koupí 300 aut podle toho, jak se někomu s Tatrou dařilo na Dakaru.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F42r44a25n75t77i38š92e15k 91S64o69k20o87l

20. 2. 2015

Češi Tatru neumí docenit, protože Tatra není moc vhodná do českých podmínek. Je to vlastně terenní náklaďák, u nás nemá moc příležitostí se projevit.

Například lesní cesty máme téměř všechny vyasfaltovány vlivem snad nějakých dotací a tak nejsou příležitosti ´pro Tatru.

Tatra je auto do terénu, na silnice a dálnice to moc není. proto má úspěchy v zahraničí, u nás spíše záležitost do speciálních podmínek, armáda, zemědělství kde je třeba občas jezdit mimo cesty po polích a tak podobně

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B18o20r76i67s 24O54n10d24e49r51k22a

20. 2. 2015

No na tu Čínu bych se možná vykašlal. Protože ať mají sebekomplikovanější podvozek, v Čině to budou umět udělat okamžitě za hubičku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

M87i21l12a52n 66K92l11o59u84č55e42k

20. 2. 2015

To není tak docela pravda, to by to tak dělal každej u všeho, ale to se neděje, dodnes nejsou čínani schopni udělat auta třeba na úrovni bmw...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B73o64r96i18s 47O18n93d43e79r82k53a

20. 2. 2015

Budou to šmejdy, akorát 2-3x levnější. Takhle už položili nejednu firmu a kolik z nich vidělo v Číně zlatý důl?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F56r92a71n26t24i25š77e88k 21S91o91k13o86l

20. 2. 2015

Číňan dokáže leccos okopírovat, ale neokopíruje kvalitně, proto mu vychází ze sebelepších značkových výrobků jenom obyčejný čínský šunt.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M65i36l50a48n 98M63u20s35i42l

24. 2. 2015

Čína vyrábí šunty protože si je u nich zákazník objednává. Když budou chtít kvalitu, tak bude.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J75a46r21o69s16l16a91v 29F16r70a39n44t63i19š79e49k 77B84r81ü94m43m49e80r

24. 2. 2015

U naprosté většiny věcí máte pravdu, ale tam, kde je potřeba kvalitní materiály, nějak nezvládají, stále např. nejsou schopni udělat kvalitní kopie ruských proudových motorů do SU-27 apod.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R61a20d51i20m 66P55o43l26á71š27e24k

20. 2. 2015

Tatrovácký podvozek potřebuje pro svou výrobu speciální obráběcí stroje. jenže co dokázali vyrobit v kopřivnici v roce 1930 a později, to není problém vyrobit v dnešní Číně.

Klíčová spíš bude dnes obecně kvalita materiálu, která je pro výrobu kvalitního tatrováckého podvozku nezbytná, pevnost použitých centrálních rour a dalších komponent.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P52a12v27e69l 98S30v77o38b39o97d35a

20. 2. 2015

Tatra má jedny z nejdynamičtějších trucků na světě.Těžkých aut je sice spousta, ale tatra je vyjimečná - hodně uveze,ale zároveň má obrovskou schopnost přizpůsobení se terénu.Prostě to není ani Kamaz, ani americký privátní výrobce trucků, je to obr truck který Vás doveze do toho nejzapráskanějšího lesa nebo pouště...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A65l59e59x64a95n34d73r 71K53o66s26t49k91a

20. 2. 2015

Copak o to, TAM vás doveze spousty aut. Jenže ta Tatra vás následně (s 10 nebo víc tunami materiálu) doveze i ZPÁTKY.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M53i43l33a75n 21Š97v52a62g58r87o67v49s92k95ý

20. 2. 2015

Doufám, že akcie už konečne začnou vydělávat. ;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K55a23r48e43l 87F26u89k69s54a

20. 2. 2015

Myslíte akcie TATRA TRUCKS a.s. založené v roce 2013? :-) Jestli je máte, tak se máte...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J94a53n 74V71a26n24i76š

20. 2. 2015

Je dobře, že si děláte legraci (soudím tak podle smajlíka). Protože jestli pořád držíte akcie Tatry a. s., tak Vám moc nevydělají (vzhledem k exekuci, která proběhla). Současní majitelé Tatry Trucks jsou, pokud vím, pouze dva - pánové Strnad a Matera. Ti skutečně mohou nějaký zisk očekávat. Akcionáři Tatry a. s. se mohou nyní patrně jen soudit, pokud se k tomu nalezne právní, resp. skutkový, důvod.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J16a35n 61F35r26o64l96í11k

20. 2. 2015

Češi jistě dovedou ocenit i střední firmu zaměstnávající 1250 zaměstnanců. Stejně tak oceňujií Janečka, Waltra, Krále a další velikány našeho automobilového průmyslu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

L27u41k54á71š 16Z71á90v25o12d37s27k58ý

20. 2. 2015

firma zaměstnávající 1000 a více zaměstnanců je považována za velký podnik...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J15a33r38o33s11l83a88v 37B32e45ň35o

20. 2. 2015

Drzim palce. Nech sa Tatre dari. Zasluzi si to!

A kto by si chcel precitat moj clanok o nej, tak tu:

http://www.ephoto.sk/photopointy/photopointy-cz/moravskoslezsky-kraj/tatra-koprivnice/

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M36a48r81t80i41n 86K67u79ř90í26t46k26a

20. 2. 2015

Pěkný článek, jenom doplnění. Československo plánovalo přechod na jízdu vpravo od 1.5.1939. Hitler je vlastně jenom popohnal.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M55i70c27h63a82l 13F38i71n43s97t65e71r82l95e

20. 2. 2015

Je smutné, že firma s takovou tradicí musí stavět převážně na vojenském portfóliu. Viděl bych raději, kdyby byla Tatra vidět spíše v civilním sektoru. Chápu, že tatrovácká koncepce podvozku je pro tyto účely naprosto originální, ale to čím byla ještě Tatra ve světě mimo jiné proslavena byl kromě její robustnosti a spolehlivosti také její originální design. 

Doufám, že do budoucna se firma popasuje i v tomto oboru a vybuduje své vlastní vývojové centrum (podobně, jako ve Škodě) a nebude muset na podvozky montovat kabiny konkurenčních firem. Kabinu T 815-7 nepočítám, neboť ta je výsledkem konstruktérů a ne designérů (na jejím minimalistickém krabicovitém tvaru je to taky j ostatně dost vidět). Jelikož jsem ale jinak tarovácký srdcař, úspěch přeji a doufám, že to poklape pro tuto firmu do budoucna čím dál lepe. R^

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R38a33d42i75m 68P78o80l15á28š33e34k

20. 2. 2015

Hm, podle mně píšete nesmysly.

Tatra se v současné době v Evropě uplatní jen tam, kde nevadí řádově složitější a na údržbu náročnější tatrovácký podvozek. A to jsou v první řadě armády evropských zemí, ovšem tam to mají obšancované jednotliví místní výrobci nebo prodejci náklaďáků, Tatra by se tam dostávala velmi těžko. Anebo potom jedině speciální vozidla určená pro zvládání terénu mimo silnice, tento trh je ale velmi malý.

Na klasickém civilním trhu Tatra nemá šanci, jejich podvozek má oproti konkurenci velké provozní náklady.

Potom by tatrovácký podvozek našel uplatnění pro stavby polovojenských a policejních vozidel na bázi transportérů a všelijakých obrněných nástaveb , toto ale pokud vím zatím Tatra ponechává všelijakým specializovaným firmám, které v Evropě zatím ani nepúrorazily, jak to je v izraeli a USA nevím.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M89i58c37h44a57l 36F41i67n16s81t61e82r29l15e

20. 2. 2015

Ale Tatra se v minulosti neorientovala jen na jeden typ podvozku. To je bohužel dědictví ne až tak dávné minulosti - bohužel!!! Kde je psáno, že nemůže prorazit i v jiných segmentech trhu ( vývojem "klasického" podvozku - potenciál na to má). Její jméno i tradice je ve světě dostatečně známé a respektované. Vím, že to je běh na dlouhou trať, nicméně soustřeďovat se jen na jeden segment trhu je docela zbytečný luxus. Nehledě na to, že montáží cizích kabin a komponentů ztrácí image "automobilky" a spadá spíše do kategorie "výrobce speciálních podvozků" - smutný to konec třetí nejstarší automobilky světa !!!:-(

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J34o93s73e90f 37N82o19v97á45k

24. 2. 2015

Protože na trhu klasických náklaďáků je tak těsno, že bez masový výroby nemůžeš náklaďák dělat. Ten trh je už obsazenej a dostat na něj novýho hráče asi nelze.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R57a43d47i24m 56P67o44l50á52š93e39k

20. 2. 2015

Co se týká vývojového centra, tatrovka šla po roce 1990 do kapitalismu s vývojovým centrem zaměstnávajícím cca 5 tisíc lidí.

Kdyby se vědělo to, co se ví dnes, mohla bez problému tehdy vrhnout stovky pracovníků vývoje na konstrukci a zkoušení v podstatě libovolného vozu a do dvou, tří let  ho začít sériově vyrábět. Třeba dodávku s nosností 1 - 5 tun pro tehdejší boom podnikání nebo později civilního nákladního auta s jednoduchým a provozně nenákladným podvozkem pro silnice. Jenže v Tatře si tehdy mysleli, že jim stačí jejich tatrovácký podvozek a náklaďáky na něm postavené.

Ovšem kvůli úsporám se postupně vývojové centrum osekávalo až nakonec bylo po roce cca 2000 úplně zrušeno. Je ostatně typické, že nyní celé vedení Tatrovky sídlí v budově, která dříve byla pouze pro konstruktéry a kanceláře vývojových pracovníků. A v  bývalých hlavních  vývojových laboratořích tatrovky u polygonu je nyní autoservis.

Tatra ovšem stále neztratila tradici vývoje auta přímo spjatého s jejich výrobou , kdy pro každou zakázku není problém vypracovat originální dokumentaci a auta podle ní vyrábět. Ale podle mých údajů se nyní vývoj děje v počítačích na 3D modelech, vlastní zkoušení reálných dílů se prakticky neděje.

Speciální tatrovácké kabiny, motory a další velké drahé díly ale nemá ekonomický smysl vyvíjet , dokud jejich roční produkce nepřesáhne aspoň desítku tisíc kusů.

A na to zatím Tatrovka nevypadá. Budou rádi, když do dvou let zvednou výrobu na 2000 kusů ročně , zaplatí dluhy a zmodernizují dneska už zastaralá pracoviště a haly postavené v 80 letech minulého století.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I91v53a10n 36M85a70r33e13k

20. 2. 2015

!!On už se někdo postará aby šla o5 do kopru, jako tomu bylo před časem když ji "kočíroval" americký "manager" ! RvRvRv!!

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M90i23c79h11a19l 21Z84e10t70e41k

20. 2. 2015

Tatra si v minulosti zadělala mnoho svých problémů sama např. když tak tvrdošíjně prosazovala vzduchem chlazené motory.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J19a88r89o22m79í92r 46K15r65á58l

20. 2. 2015

Naopak.  Do terénu a v obtížných klimatických podmínkách je to výhoda.  Je o jednu starost míň.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M15i31c31h80a92l 34Z54e22t82e38k

20. 2. 2015

Výhoda je to možná tak na Sibiři, jenže orientace na tenhle trh automobilku neuživí.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J36a61k53u24b 11S39o30b35o75t59k47a

20. 2. 2015

Ono za hodně si mohou sami, kdysi sami potvrdili, že bylo chybou vyrábět stovky variací vozidel. To se samozřejmě drasticky projevovalo na schopnosti jet nějakou ucelenou výrobu a pak samozřejmě na cěně každého kusu a rychlosti dodání.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R13a14d81i67m 60P32o56l63á90š68e18k

20. 2. 2015

Nevím jak to je teď, ale tehdy to bylo dáno organizací tatrovácké technické přípravy výroby. TPV. Kdy podkladem pro každou zakázku byly konstrukční výkresy a tudíž logicky i opakovaná výroba zavedeného typu pro novou zakázku proběhla stejným řízením jako výroba úplně nového vozu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J34i90n18d68ř90i97c17h 84Š66k72o26p42e15k

20. 2. 2015

chápu, že je moderní dělat vše co nejsložitější, aby byly prachy ze servisu. Ale že jsou to někteří schopni hájit, mi hlava nebere

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M56a45r74t21i49n 72S21k38o16u20m12a27l

20. 2. 2015

Vzduchem chlazené motory v kombinaci s automatickou převodovkou kupuje např.zákazník z Austrálie nebo hasiči na Slovensku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K49a23r42e12l 97D57v91o68ř27á36k

20. 2. 2015

Češi zvláště starší generace Tatru velmi oceňují a dodrží ji palce, aby dále rostla.[>-]

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J61a16n 41K48o31s

20. 2. 2015

https://www.youtube.com/watch?v=0jU8q0_K3XI  Tatro jeď V

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R28o90m92a74n 86K71r75a20t24o56c44h23v27í57l

20. 2. 2015

Od té doby co Tatru vzal Jarda Strnad to jde s ní od 5 ke 20ti.....R^

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L79u28b79o16š 51B51ř83e73z81i67n24a

20. 2. 2015

Nejhůř Tatru poškodilo vedení dosazené v době s. Klause z USA. Ti pracovali intenzivně na tom, aby dostali zavedenou značku výrobce nákl. vozů někam hodně dolů, což se jim i podařilo.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M34a72r86e30k 83K68l79u11f50a

20. 2. 2015

Domnívám se, že jim šlo spíš o to, aby se dostali k patentu na koncepci podvozku. Jak to bude s hospodářskými výsledky firmy, jim bylo u zadku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J91a46r23o44s25l54a72v 13F27r54a62n44t73i20š47e18k 80B98r88ü95m47m54e19r

20. 2. 2015

No, ovšem je zajímavé, že ve skutečnosti Tateu vlastnil Ind, který ji tuneloval.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R34a60d61i97m 88P88o40l87á63š21e75k

20. 2. 2015

Byli tam rok. Měli nějakou smlouvu, kde měli vymezené pravomoce a po prvních 2 - 4 měsících zjistili, že jejich smluvně zajištěné pravomoce jsou pro reorganizaci fabriky a její vymanění z poklesu nedostatečné. Kromě toho ale v té době Tatrovka nesla v plné míře náklady libyjského podvodu, kdy Tatrovka v roce tuším 1992 vyrobila a odeslala na cca 1300 náklaďáků do Libye jen na dobré slovo švýcarského podvodníka a předchozí dozorčí rady Tatrovky a nikdy za to nedostala zaplaceno.   Proto ve vedení už spíše jen pasivně doklepali dobu, kterou měli zajištěnou smluvně, do konce roku 1994. A pravděpodobně už mezitím jejich šéf Grunwald jezdil po světě a dojednával angažmá svého týmu jinde, odtud asi plynou ty řeči o tehdejším řízení Tatrovky po faxu a po telefonu.

Američané ale taky byli ti, kteří dojednali první smlouvu na výrobu první série tatrovek typu Liwa  pro Araby na Arabský poloostrov do Abhú Dhabi a tím v podstatě pro Tatru otevřeli tento trh. A z hlediska konstrukce prosadili první velkou zakázku s nakupovanými motory chlazenými vodou, což je dnešní realita Tatrovky.  Na těch prvních pár stovek vozů sice Tatrovka prakticky nevydělala nic, ale trh byl otevřen.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J65a42r14o44s90l96a77v 80F55r37a15n79t60i61š48e21k 12B68r90ü15m13m47e37r

20. 2. 2015

Nevíte, jestli Plukovník za ty Tatrovky zaplatil a ty prachy Švýcar stopil, nebo jak to bylo?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R87a83d62i55m 83P23o85l65á97š32e96k

20. 2. 2015

Nevím. Mám takový pocit, že Plukovníkovi vůbec neřekli, že objednali tatrovky. Aspoň mi z té doby není známo, že by se o něm v souvislosti s tatrovkami nějak mluvilo. Spíš mně připadá, že ty  tatrovky jako měly být pro nějakou větší firmu, která bude v Libyi něco těžit nebo stavět nebo tak nějak. Ta švýcarská  firma měla být klasická kancelářská zprostředkovatelská firma s pár zaměstnanci sídlící společně s jinými firmami v jakési švýcarské kanceláři, ale s referenčními kontakty do tuším Holandska a na některé členy správní rady Tatrovky. Holt to bylo klasické školné za vstup na volný kapitalistický  trh nesešněrovaný ještě směrnicemu Evropské Unie.

Prostě se rozjela lukrativní zakázka, začalo se vyrábět a hotové vozy odvádět a posílat a po půl roce nebo roce nebo tak nějak se to stoplo, protože nepřicházely peníze za ty vozy. Vozy zůstaly stát tam, kam dojely vlaky a lodě s nimi a řešila se aféra. A půjčka Tatrovce, protože peníze vynaložené na ty vozy byly podstatnou částí ročních nákladů na výrobu a peníze za ty vozy chyběly.

Pak se nějaký rok soudilo a dokazovalo, že ta víc než tisícovka vozů roztahaná a skladovaná  po nákladních nádražích a přístavech patří Tatrovce, když za ně nebyl zaplacen ani dolar či koruna a potom se ty vozy, co se podařilo dohledat, stahovaly zpátky.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

S54t14a13n45i18s90l28a65v 97A80u29g80u11s45t50i77n

20. 2. 2015

Abych pravdu řek nevím v čem spočívá ta výjimečnost podvozku. Vím že místo rámu mají jen obrovskou trubku uprostřed, ale jaké to má výhody?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

I38v29a72n 16M72a27n15t25a60s

20. 2. 2015

výkyvné polonápravy,ale to netušíte, co to je, že.;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P37e50t93r 66V68e70s16e56l62ý

20. 2. 2015

Trochu málo, tohle by opravdu nestačilo. Zkuste doplnit...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A16l43e17x65a60n98d85r 46K49o55s68t12k61a

20. 2. 2015

Každé kolo se samostatně zvedá či klesá dle terénu. Takže to v pohodě projede třeba říčním korytem s balvany, pokud nemají víc než nějakých půl metru. (možná víc)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R20a42d45k57o 46S35ü25t33t37ö

20. 2. 2015

Podstata veci je nezavisle zavesenie vsetkych kolies, co dava vyborne jazdne vlastnosti na nerovnych cestach. Tam, kde pojdem s Tatrou 60 s vynalozenim minimalneho usilia na udrzanie auta v ziadanom smere, ine vozy s tuhymi napravami by boli prakticky neovladatelne uz pri 40 - 45 km/h. Dalsia super vyhoda tejto koncepcie je v tuhosti podvozku, ktory sa neskruca. To umoznuje montovat dlhe nadstavby bez nutnosti pouzitia roznych konstrukcnych trikov, aby ich skrucanie podvozku neznicilo. Okrem toho je tu este vyhoda nizsieho taziska a totalna ochrana pohonneho systemu - nestane sa, ze na nejakej priecnej nerovnosti odtrhnes kardan. Osobne som so sklapackou pri neopatrnom zjazde nosnou trubkou prerazil cestny panel. Bola to rana az hroza, no z trubky to iba zodrelo trochu farby. Ist s inym vozom, utrhnem kardan a skoda za par tisic EUR. Majitel Tatry sa iba pousmial, ze "To neries, to je v pohode".

Koncepcia ma ale aj svoje nevyhody - mala svetla vyska, problematicke pouzitie neplanetovych kolesovych redukcii na zvysenie svetlosti, premenliva svetla vyska v zavislosti od zatazenia, mensi rajd (a vacsi stopovy priemer zatacania), drahsia vyroba a hlavne vacsia hmotnost.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít