Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Koláž - iDNES.cz

T-Mobilu loni klesly tržby o osm procent na 27 miliard Kč

  • 12
Českému T-Mobilu loni klesly tržby i počet zákazníků. Tržby se snížily o osm procent na 26,8 miliardy Kč. Klientů firmě ubylo o dvě procenta na 5,4 milionu. Za pokles zisku může průběžné snižování cen.

T-Mobilu klesá počet zákazníků nejrychleji na trhu. Zatímco počet tarifních klientů rostl o tři procenta na 2,9 milionu, množství uživatelů předplacených karet se snížilo o sedm procent na 2,5 milionu.

Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o devět procent, respektive 37 korun na 380 Kč. Zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 126 minut, což je proti předchozímu roku více o 2,4 procenta.

Operátor dále rozšiřoval pokrytí technologií 3G, která je v současné době dostupná pro více než 80 procent populace.

"Je nám jasné, že klíčem je zákaznická zkušenost a spokojenost s ní. Za ta léta, co působíme na trhu, jsme uvedli velké množství služeb a komplexita naší nabídky rostla. Nyní se chceme zaměřit na to, co je pro zákazníka opravdu relevantní. Chceme omezit zbytečné procesy i nevyužívané služby, zjednodušit pracovní postupy. Výsledkem by měla být mimo jiné jednodušší struktura služeb i produktů," uvedl generální ředitel Milan Vašina.

Konkurenční Telefónice loni klesly výnosy z mobilních služeb o 8,6 procenta na 26,1 miliardy. Počet zákazníků stoupl o 103 tisíc na 4,9 milionu a průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o desetinu na 424 korun. (čtěte zde)

Vodafone loni zvýšil počet klientů o 139 tisíc na 3,3 milionu, finanční výsledky neuvádí.

,