Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Staropramen prodal loni o osm procent více piva, Prazdroj o procento

  • 19
Dvěma největším tuzemským pivovarům loni rostly prodeje. Dvojka na trhu Staropramen prodal 3,03 milionu hektolitru piva a polepšil si tím o 8 procent. Jednička na trhu Plzeňský Prazdroj prodala 9,9 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to nárůst o jedno procento.

Plzeňský Prazdroj měl zároveň rekordní export. Vyvezl 889 tisíc hektolitrů piva a polepšil si tak meziročně o šest procent. Většina spotřeby pivovaru ale připadá na domácí spotřebitele. Z objemu je to celkem 6,9 milionu hektolitrů. (více čtěte zde)

Celý pivní trh v ČR podle odhadu výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého stoupl zhruba o jedno procento.

"Dařilo se zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů," řekl generální ředitel největšího českého pivovaru Doug Brodman. Podle něj se trh po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami začíná mírně stabilizovat.

Tuzemské prodeje piva značky Staropramen vzrostly o devět procent, u značky Braník téměř o pětinu. Vývoz vzrostl o šest procent. Licenční výroba piva byla o pět procent vyšší než předloni.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Společnost patří do skupiny StarBev sídlící v Praze spolu s dalšími pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku.

Skupina má obchodní aktivity také na Slovensku a v Bosně a Hercegovině. Jejím vlastníkem je firma CVC Capital Partners. Ta pivovary v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev.

,