Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Kávový obchod roku: kávu Starbucks začne nově prodávat i Nestlé

  • 38
Švýcarská potravinářská skupina Nestlé zaplatí americkému kavárenskému řetězci Starbucks 7,15 miliardy dolarů (152,8 miliardy Kč) za to, že i ona bude smět prodávat kávové výrobky Starbucks. Firma doufá, že díky alianci ročně zvýší tržby o dvě miliardy dolarů a podpoří své podnikání na trhu s kávou, který se rychle mění.

Společnost Nestlé je už teď známá jako výrobce kávových nápojů Nescafé a Nespresso. 

Šéf Nestlé Mark Schneider v souvislosti s oznámením aliance hovořil o „významném kroku“ a „velkém dni pro všechny milovníky kávy na světě“.

Budeme ekologičtější za vás, rozhodl britský Starbucks a zdražil kelímky

Švýcarský podnik očekává, že tržby z prodeje porcované kávy a dalších nápojů Stabucksu se odrazí v jeho výsledcích za rok 2019. Starbucks použije získané peníze ke zrychlení odkupu vlastních akcií, v zisku na akcii by se měla transakce odrazit nejpozději v roce 2021.

Mladí jsou ochotni si za kávu připlatit

Pití kávy si oblíbili i mladí zákazníci, kteří vyrostli na Starbucksu a často vyhledávají menší alternativní značky. Jejich ochota platit za exotické druhy kávy a za inovované nápoje znamená, že prodejci jsou schopni dosahovat vyšších ziskových marží, než jakých dosahují při prodeji běžných balených potravin.

Nestlé také převezme zhruba 500 zaměstnanců Starbucksu, zůstanou ale v centrále americké firmy v Seattlu. Společnost si díky uzavřené dohodě upevní pozici na americkém trhu, kde je s pětiprocentním podílem na pátém místě. Starbucks v USA drží 14procentní tržní podíl.

„Společnost Nestlé je zdaleka největším prodejcem horkých nápojů na světě. Prodá jich více než dalších pět firem dohromady, které za ní následují,“ řekl agentuře Reuters analytik Matthew Barry ze společnosti Euromonitor.

,