Neděle 23. února 2020, svátek má Svatopluk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 23. února 2020 Svatopluk

Ze zákazníků designéři. Retro značka umožní sestavit milion různých bot

  5:00aktualizováno  5:00
Tuzemská obuvnická značka Snaha má velké plány. Otevírá se novým investorům a do prodeje bot v Česku přináší nový prvek - své boty si zákazník bude moci sestavit z dílů tak jako nový vůz. Továrna v Jaroměři na Náchodsku může podle majitele firmy Radima Dvořáka vyrábět až milion různých modelů bot.

Radim Dvořák, majitel obuvnické firmy Snaha. | foto:  David Neff, MAFRA

Obuvnická značka Snaha řeší problém, který by si jiné firmy přály mít. Zakázek je víc, než fabrika stíhá vyrábět. „Ve značce vidíme na trhu neskutečný potenciál,“ říká Dvořák.

V letošním roce společnost vyrobí řádově desítky tisíc párů páskové obuvi, ale za pět let by to podle jejího šéfa mohlo být kolem 200 tisíc. Od roku 2015, kdy začal retro značku z poválečných dob oživovat, výroba narostla na čtyřnásobek.

„Zájem obchodů o naše nové kolekce obuvi nás natolik nadchl, že v příštím roce chceme zařadit další převodový stupeň a otevřít se pro nové partnery a investory,“ popsal majitel. 

Plánuje založit holding, v rámci něhož do nově vzniklé firmy vyčlení všechny aktivity spojené s výrobou obuvi této retro značky. Výrobní prostory, právo k užívání značky Snaha, stroje a technologie, lidský i finanční kapitál, tradici značky a know-how. Stranou v holdingu zůstanou další aktivity - výroba ochranných pomůcek proti pádu značky Up One a výroba pro automobilky.

Příležitost pro investory

Účast na novém projektu zatím potvrdili čtyři investoři z vedení českých firem. Snaha dosud financovala svůj rozvoj z provozní činnosti, ale teď vidí příležitost k rychlému růstu, který se však neobejde bez větších investic. Ze zhruba milionu eur (tedy 26 milionů korun), který v rámci vstupu dalších akcionářů hodlá získat, plánuje vedle zrychlení výroby financovat i masivní marketingovou kampaň včetně posílení své pozice v on-line prostředí.

Fotogalerie

Současný vlastník nevylučuje ani prodej většinového podílu. „V budoucnu nemusíme držet majoritu, není to naše priorita,“ uvedl Dvořák, pro kterého se stala obuv srdcovou záležitostí. Rozhodující proto podle něj nejsou jen peníze od investorů, ale i jejich zkušenosti z obuvnictví nebo prodeje na internetu, kterými má nový partner přispět.

Přestože jádrem byznysu Snahy zůstává 140 smluvních kamenných prodejen, on-line má v budoucnu sehrát důležitější roli. „Umět vyrobit hezkou botu je docela kumšt, ale ještě větší kumšt je botu prodat,“ podotkl podnikatel, který v minulosti předsedal dozorčí radě hokejového klubu HC Sparta Praha.

Snaha sází na to, že lidé budou čím dál víc kupovat boty na internetu. Snaží se proto navázat spojenectví s velkými e-shopy. Zároveň však na nich nechce být závislá. Prodejcům totiž dodává za cenu, která je až třetinová oproti pultové ceně pro zákazníka. Půjde proto i vlastní cestou. Investovat chce do nového e-shopu s konfigurátorem, který je v tuzemské obuvnické branži unikátní.

Botu složíte jako nový vůz

Na chystaném portálu si zákazník sestaví vlastní model obuvi z částí, které bude mít firma na skladě. Vybere si z desítek druhů podešví, podpatků, stélek, vrchů, materiálů, tvarů, doplňků nebo barev. Také díky laserovému tisku se zákazník ocitne v roli designéra a bude moci boty zkrášlit vlastními grafickými prvky. Ředitel Snahy věří, že s nápadem zaboduje zejména u teenagerek.

„V konfigurátoru půjde vytvořit asi jeden milion unikátních kombinací modelů. Je hodně malá pravděpodobnost, že holka potká kamarádku se stejnou botou,“ říká Dvořák. Každá bota je sestavena ze zhruba dvaceti různých částí. Obavy z toho, že v tomto oboru revoluční prodejní model paralyzuje výrobu, nemá. Na zakázkovou výrobu se Snaha zaměřovala i v minulosti, považuje ji za součást svého DNA.

„Vím, že nebude legrace nastavit logistiku, když bude každý pár jiný. Budeme potřebovat jednoho až dva lidi navíc na vychystávání komponent,“ dodal Dvořák. Připouští však, že obuv z konfigurátoru bude muset být dražší, a to až o desítky procent. Nyní jsou boty Snaha v obchodě k dostání za 1 200 až 1 500 korun.

Daně

Přiznání za zdaňovací období 2019 je nezbytné podat do 1. dubna 2020. Ke snadnému vyplnění využijte interaktivní formulář daňového přiznání.

  • Nejčtenější

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Rusko musí zaplatit 50 miliard dolarů akcionářům Jukosu, rozhodl soud

Rusko musí akcionářům někdejší ruské ropné společnosti Jukos zaplatit odškodné více než 50 miliard dolarů (1,1 bilionu...

Nemocenské pojištění skončilo loni po 10 letech v minusu 3 miliard korun

Nemocenské pojištění se loni poprvé po deseti letech propadlo do minusu – tedy vybralo se na něm o tři miliardy méně,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Online prodejci ničí vrácené zboží. Vyjde to levněji, než kdyby ho darovali

Velcí online prodejci ničí zboží, které jim zákazníci vrátí zpět. Jen v Německu se každý rok odhadem zlikvidují výrobky...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky
Premium

Pivo v obchodech je moc levné, říká šéf Budvaru Petr Dvořák

V zahraničí je Budějovický Budvar pivovarem jednoho piva – ležáku Original. Novinky nasazuje hlavně do těžkého boje o...

Poštovní škatulata. Stovky poboček se přesunou, i do obchodních center

Česká pošta plánuje přesunout zhruba 400 z 3200 svých poboček na nová vhodnější místa. Chce je otevírat například v...

Ostravská huť slibuje modernizaci, investuje devatenáct miliard za deset let

Devatenáct miliard korun chce v příštích deseti letech investovat do rozvoje největší české huti její nový majitel,...

Valentýnský vzdušný most. Každé třetí letadlo do Amsterdamu veze květiny

Ačkoli řada Čechů vnímá svatého Valentýna stále jako komerční americký svátek, pro květináře je to jeden z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

Výrobce největšího mobilního propadáku definitivně zavírá krám

Po třech letech od uvedení prvního neúspěšného pokusu prorazit na smartphonový trh značka Essential od spoluzakladatele...

PRVNÍ DOJMY: Co až tvé nahé fotky uvidí mamka? I herečky V síti pláčou

Vít Klusák zažívá věk zralosti. Zatímco v debutu Český sen ubližovala mystifikace neškodným zástupům toužícím po...

Nenáviděla jsem se za svá prsa, říká Fialová. Poprsí si nechala zmenšit

Herečka Kateřina Marie Fialová (22), známá ze seriálu Ordinace v růžové zahradě či show Tvoje tvář má známý hlas, šla...