Jedna z prvních fotografií nového návrhu, kterou má iDNES.cz k dispozici, pochází ze zdroje uvnitř automobilky. Pravděpodobná verze se od té současné liší hlavně tím, že z loga zmizel černý kruh s nápisem Škoda Auto. Tradiční okřídlený šíp zůstává, i když v mírně pozměněné podobě. Jiné je také složení barev - logo je zeleno-stříbrné.
Změny v logu prosákly na veřejnost v novém čísle odborového listu "Škodovácký odborář". Firma se k nim zatím nechce oficiálně vyjadřovat.
Podle kreativního ředitele reklamní agentury Konektor Martina Charváta se na první pohled zdá, že Škodovka se snaží o zjednodušení a modernizaci loga.
"Otázka je, jestli je to v případě značky Škoda na místě. U značek, které mají značnou historickou hodnotu a dlouhou tradici bývá přístup jemnějších a menších změn výhodnější. Lépe podporuje vnímanou kontinuitu značky. U nás se podobně pracuje například s logem Pilsner Urquell," míní Charvát.
Zásah Škodovky přirovnal k přeměně americké značky Pepsi, která se razantní úpravou loga snaží vymezit vůči Coca-Cole. Ta se naopak drží tradice a logo mění pouze v poměru velikostí a křivek. "Otázkou je, jestli by v případě Škody nebyl lepší přístup ve stylu Coca-Cola," dodal Charvát.
Zdroj z automobilky, který logo tajně pořídil a poslal redakci, doufá, že medializace nové značky může ještě změnit názor vedení. "S ohledem na laické podmínky, které při tvorbě loga panují, budu tajně doufat, že případná medializace může ještě leccos změnit," řekl zdroj MF DNES. Řada zaměstnanců se totiž netají tím, že se jim nové logo vůbec nelíbí.