Škodovka mění logo. Podívejte se na první fotografie

  13:40aktualizováno  14:56
Největší automobilka v zemi Škoda Auto se rozhodla proměnit své tradiční logo. Na veřejnost už pronikly první fotografie jednoho z možných návrhů. Změny jsou patrné na první pohled. Z loga zmizel název automobilky, proměnily se také barvy i tradiční okřídlený šíp.

Staré a nové logo Škoda Auto. Fotografii tajně pořídil jeden ze zaměstnanců, proto je její kvalita nízká. | foto: MF DNES

Jedna z prvních fotografií nového návrhu, kterou má iDNES.cz k dispozici, pochází ze zdroje uvnitř automobilky. Pravděpodobná verze se od té současné liší hlavně tím, že z loga zmizel černý kruh s nápisem Škoda Auto. Tradiční okřídlený šíp zůstává, i když v mírně pozměněné podobě. Jiné je také složení barev - logo je zeleno-stříbrné.

Změny v logu prosákly na veřejnost v novém čísle odborového listu "Škodovácký odborář". Firma se k nim zatím nechce oficiálně vyjadřovat.

Podle kreativního ředitele reklamní agentury Konektor Martina Charváta se na první pohled zdá, že Škodovka se snaží o zjednodušení a modernizaci loga.

Nové logo Škoda Auto.

"Otázka je, jestli je to v případě značky Škoda na místě. U značek, které mají značnou historickou hodnotu a dlouhou tradici bývá přístup jemnějších a menších změn výhodnější. Lépe podporuje vnímanou kontinuitu značky. U nás se podobně pracuje například s logem Pilsner Urquell," míní Charvát.

Zásah Škodovky přirovnal k přeměně americké značky Pepsi, která se razantní úpravou loga snaží vymezit vůči Coca-Cole. Ta se naopak drží tradice a logo mění pouze v poměru velikostí a křivek. "Otázkou je, jestli by v případě Škody nebyl lepší přístup ve stylu Coca-Cola," dodal Charvát.

Zdroj z automobilky, který logo tajně pořídil a poslal redakci, doufá, že medializace nové značky může ještě změnit názor vedení. "S ohledem na laické podmínky, které při tvorbě loga panují, budu tajně doufat, že případná medializace může ještě leccos změnit," řekl zdroj MF DNES. Řada zaměstnanců se totiž netají tím, že se jim nové logo vůbec nelíbí.

Autoři: ,

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Nekonečný příběh pokračuje. Kladenská Poldi byla znovu vydražena

Historické věže vápenných pecí Vojtěšské hutě byly původně čtyři.

Huť Poldi Kladno byla vydražena za 140 milionů korun. Vydražitelem se stala společnost Opimo Trade. Devadesát milionů...

Plynárenskou má hlídat její exředitel i senátor Wagenknecht

Logo Pražské plynárenské.

Piráti chtějí do dozorčí rady Pražské plynárenské posadit jejího exředitele, který spoluvlastní firmu, jež Pražské...

Najdete na iDNES.cz