Personální ředitel Škody Martin Jahn se k celé věci před klíčovým jednáním s odbory vyjadřovat nechtěl.
Nic bližšího neuvedl ani odborář Vladimír Kment. "Měli jsme požadavek, který firma odmítla. Žádná čísla ale po mně nyní nechtějte. Ta jsou předmětem vyjednávání," řekl iDNES.cz v úterý večer.
Dodal, že v jednu hodinu se má sejít mimořádná podniková rada odborů a rozhodnout o dalším postupu. "Rozhodnutí určitě v průběhu dne padne, jaké bude, je ale předčasné předjímat," řekl odborář.
O něco sdílnější byl pouze předseda dozorčí rady automobilky Vratislav Kulhánek. Pro televizi Nova v úterý večer uvedl, že čeká, že se podaří najít dohodu.
Firma i přes stávku vyráběla
Stávka začala v úterý v šest hodin v lakovně. Po dvou a půl hodinách se tu sice dělníci k práci vrátili, stávka se ale postupně přesouvala po jednotlivých odděleních a prakticky tak paralyzovala výrobu.
Denně ve Škodě z pásů sjede 2500 aut. Odboráři sice tvrdili, že během stávky továrna nevyrobí ani jediné, nakonec ale připustili, že několik stovek se jich vyrobí. Škody tak nakonec nedosáhnou 55 milionů korun, jak se původně odhadovalo.
Ke stávce se připojily všechny tři továrny Škody, tedy Mladá Boleslav, Kvasiny i Vrchlabí. Odbory tvrdí, že mají téměř absolutní podporu všech zaměstnanců, přesto podle zjištění ČTK řada lidí se stávkou nesouhlasí.
To minulý týden po jednání odborové rady připustil i šéf odborářů Jaroslav Povšík. Pro stávku se vyslovovali zejména zástupci dělníků. Především lépe placení zaměstnanci ale byli proti a byli ochotni přijmout nabídku automobilky. - více zde
Ta nabízela zhruba třináctiprocentní růst platů. Poté, co to odboráři odmítli, automobilka nabídku stáhla a vrátila se k návrhu, který tarify navyšoval o 7,5 procenta v tomto roce a o další tři procenta napřesrok. - více zde