Mladoboleslavská automobilka na čínském trhu loni prodala 27 325 vozů, což je o 4 140 procent více než v roce 2006, kdy k čínským zákazníkům zamířilo jen 660 škodovek. Důvod?
Za raketovým nárůstem prodejů stojí výroba octavie druhé generace přímo v Šanghaji. Automobilka se tak konečně mohla vyhnout čínské ochranářské politice, která tvrdě podporuje domácí výrobce a zdražuje do země dovážené automobily.
"Do Číny jsme dříve úspěšně vyváželi, ale pak vysoká cla naše prodeje podstatně snížila," říká tiskový mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý. Výroba octavií se v závodě Shanghai Volkswagen rozeběhla na jaře, oficiálně se prodeje škodovek vyrobených v Číně spustily v červnu.
Zároveň tam vznikla prodejní síť automobilky, která zahrnuje více než padesát showroomů. Výhledově se počítá s tím, že v Číně budou vznikat také další modely Škoda.
Daří se Škodovce i Volkswagenu
Rekordních prodejů loni dosáhla na čínském trhu také celá skupina Volkswagen. Celkem prodala 910 491 vozů, což je o 28 procent více než předloni. "Letos jsme si jisti, že pokoříme milionovou hranici," uvedl k prodejům Winfried Vahland, šéf Volkswagen Group China. Přímo pod značkou Volkswagen se loni prodalo 780 tisíc aut, vozů Audi bylo 101 tisíc.
Většina z těchto automobilů pocházela z koncernových továren Shanghai Volkswagen a FAW-VW. Celkem má skupina VW na čínském trhu osmnácti procentní podíl.
Loni se v Číně vyrobilo celkem 8,88 milionu automobilů, což je o 22 procent více než předloni. Prakticky stejná čísla vykazují prodeje. Z tohoto pohledu jsou výsledky Škodovky zatím zanedbatelné. Na čínském trhu osobních vozů získala necelé procento.