Novinkou v příjmech z Číny jsou peníze z dividendy z firmy SAIC. V tamější automobilce, kterou má Volkswagen společně s čínskými partnery, loni Škoda Auto získala jednoprocentní podíl za devět miliard korun. Loni už získala dividendy za svoji kapitálovou účast ve výši 897 milionů korun.
Z každého auta v Číně získá Škoda Auto kolem deseti tisíc korun, což v porovnání s jinými trhy představuje sotva polovinu. Přesto je Čína pro Škodu mimořádně důležitá: pomáhá rozložit náklady na vývoj nových aut.
rok | počet prodaných vozů | výnosy z licenčních poplatků (mld. Kč) |
---|---|---|
2016 | 317 088 | 3,385 |
2015 | 281 707 | 2,432 |
2014 | 281 412 | 2,123 |
2013 | 226 971 | 2,352 |
2012 | 235 674 | 1,917 |
2011 | 220 089 | 1,265 |
Zdroj: Škoda Auto
Škodě loni v Číně rostl odbyt rychleji než celkové prodeje, meziročně posílily prodeje o dvanáct procent. V Číně už představuje automobilka jako první některé modely, poprvé například ukáže svůj koncept elektromobilu na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji.
Automobilka počítá v Číně s velkým růstem: během dalších tří let tu chce zdvojnásobit své prodeje. Potenciál v růstu vidí hlavně v SUV modelech. Kodiaq se v Číně bude vyrábět v mírně odlišné verzi od evropské, navíc pro Čínu automobilka vyvíjí ještě menší vůz kategorie Crossover Utility Vehicle (CUV).
V Číně se prodává už celkem sedm různých modelů, s výjimkou modelu Citigo kompletní modelová nabídka. Škodovky se vyrábějí v pěti různých závodech, letos tu začne i výroba Kodiaqu.