- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.
Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.
Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.
VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.
Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.
Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.
Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.
Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.
A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...
Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.
I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ) na tom nic nemění.
němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.
toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda
Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.
Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR
Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!
Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.
Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.
Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...