Diskuze

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s okřídleným šípem ve znaku se bude vyrábět v Německu. Řekl to Jaroslav Povšík, šéf odborů, které v poslední době vedou tvrdý boj o mzdy a směny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.

Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.

Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.

VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.

2 1
možnosti
MH

M84a91r68e48k 46H28r47u95b66y

28. 11. 2017 16:33

Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.

4 0
možnosti
LS

Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.

0 0
možnosti

P84e12t43r 31Č47e69r13m15á46k

28. 11. 2017 19:16

Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.

Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky;-) Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.

A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...

1 0
možnosti
Foto

J28a10n 25Ž28i65ž94k72a

27. 11. 2017 16:56

Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.

2 5
možnosti

P37e52t40r 68Č43e61r89m85á88k

27. 11. 2017 18:26

I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ;-)) na tom nic nemění.

0 0
možnosti
HM

H29y31n73e25k 34M21r78t44v13ý

27. 11. 2017 9:38

němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.

toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda :-)

3 0
možnosti

P98e88t35r 26Č98e57r43m90á30k

27. 11. 2017 16:06

Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.

1 0
možnosti
FL

Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR

0 0
možnosti
JK

J27a47n 39K88r21u16p31k79a

26. 11. 2017 15:27

Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!

1 0
možnosti
Foto

Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.

1 0
možnosti
FP

Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.

Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...

1 1
možnosti
Foto

J19i14r11i 18B23r24a73d

24. 11. 2017 1:01

Šlo o pohádky dvě.

0 0
možnosti
Foto

J60i23r85i 32B59r78a65d

24. 11. 2017 1:00

A co jsme čekali od cizáků?

1 1
možnosti