Diskuse k článku

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s okřídleným šípem ve znaku se bude vyrábět v Německu. Řekl to Jaroslav Povšík, šéf odborů, které v poslední době vedou tvrdý boj o mzdy a směny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M53i94r34o57s78l52a31v 31S63t57e93i85n97e77r 2466830740366

V mnoha testech bylo potvrzeno, že kvalita montáže v Kvasinách je zřetelně lepší, než u vozů z Wolfsburgu. Snad to je důsledek složení perzonálu, v Německu je vysoký podíl Turků, v Kvasinách pak Slezanů.

Samozřejmě, o kvalitě práce rozhoduje vedení produkce, mistři a kontroly kvality, ale málo platné, občas i v nejlepší rodině něco nehraje.

Ostatně, můj tehdy nový Mercedes E-třídy z r. 2000 měl zfušovaný kryt sloupku u dveří, na trochu méně nápadném místě. Ani Mercedes není vždy perfektní.

VW je akciová společnost s podílem státu, ale skládá se z ekonomicky nezávislých značek, třeba Audi, Škoda nebo Seat. Akcie budou jistě z velké části v arabských rukou, jako i u Mercedesa a dalších, proto ta láska k islámu u politiků.

+2/−1
1.12.2017 7:53

M23a79r93e87k 85H97r30u25b27y 6337852561558

Nemci nas porad berou jako kolonii, stejne, jako predtim Rusove. Na pristupu EU je to videt nejlip.

+4/0
28.11.2017 16:33

L98u93k17á15š 53S38e76d63l92á45č75e22k 1423287627600

Kanibalizmus v koncernu VW je nesmysl. Pokud mají ve VW pocit, že Škoda ubírá prodeje samotné značce VW ,tak příčina není ve Škodovce, ale ve skandálu, jakým VW nedávno prošel. Zákazníci jenom tak na to nezapomínají. Proto si mnozí VW raději nekoupí. To znamená, že ukončením výroby Superbu, prodeje u VW stejné třídy nestoupnou.

0/0
28.11.2017 3:31

P91e68t48r 32Č86e88r60m13á64k 9188365369630

Takový pocit opravdu nemají, VW prodává 5x tolik aut co škoda, takže i kdyby škoda kanibalizovala zákazníky vw (což se v podstatě neděje neb cílová skupina je poměrné odlišná), tak 10% růst škody znamená pouze 2% úbytek pro VW. Takže tudy cesta nevede.

Stejně tak neplatí teze s dieselgatem, problém na US trhu se týká VW Group a né jen VW značky;-) Prodeje od té doby navíc jen rostou, takže tato pseudoaféra na to vliv nemá.

A závěrem jde říct že jednak výrobu superbu nikdo nemá v sebemenším úmyslu ukončit, a i kdyby to tak mělo být tak je jasné že výrobce první zbaví toho čeho se prodává nejmíň - a to je ze střední třídy VW Group právě superb...

+1/0
28.11.2017 19:16
Foto

J34a96n 44Ž16i11ž93k90a 7908714912550

Neexistuje nic jako Skodovka. Vsechno je jen Volkswagen. Vsichni ji musi mit, protoze je to ceske auto a protoze to rikaly v Autosalonu na Prime. Davno uz to neni ceske. Je to hlavni sponzor Autosalonu proto to tam rikaj. Dan ze zisku jde do Nemecke kasy. Po 6 hodinove ceste novou sluzebni Oktavkou uz se nemuzu dockat az si sednu do sveho 21let stareho BMW.

+2/−5
27.11.2017 16:56

P96e71t30r 43Č27e74r52m78á67k 9648355649470

I když nesdílím škodaeuforii tak je fakt že česká značka to bezpochyby je. To že má zahraniční majitele (a němci to mimochodem nejsou ;-)) na tom nic nemění.

0/0
27.11.2017 18:26
Foto

J33a68n 19Ž43i14ž49k44a 7118504102670

Je stejně česká jako Kia cee'd. (Abych napsal název tak jsem musel přepnout na Anglickou klávesnici)

+2/−3
28.11.2017 9:03

P48e40t15r 41Č33e70r68m29á75k 9918345249670

To právě není, Kia nidky nebyla a není česká značka, škoda ano, v tom je právě ten rozdíl ;-)

0/−1
28.11.2017 19:08
Foto

J26a84n 89Ž65i57ž68k98a 7988414952820

Škoda byla česka až do doby než jí češi prodaly. Mateřská společnost škody nesídlí v čechach stejně jako u Kii. A kdyby Brouk nebyl Hitlerovo auto tak uš se to ani škoda nejmenuje.

+3/0
29.11.2017 7:37

P41e84t57r 86Č31e57r54m56á70k 9628945869690

To by škoda česká nebyla nikdy, neb už před válkou patřila Francouzům ;-) Takže tudy cesta nevede. Škoda je česká právě proto že tu vznikla a má tu stále své sídlo, v tom spočívá národnost značky. To žádná Kia nikdy nemůže být.

0/0
29.11.2017 11:12
Foto

J20a55n 95Ž94i16ž88k54a 7978544502260

100% Akcii ma VW se sidlem v Wolfsburgu. Ridi to německý manažer Bernhard Maier.

+2/0
29.11.2017 13:42

P28e59t78r 53Č80e11r68m16á43k 9318105489230

Kdyź opomenu že to není pravda a žádných 100% akcií VW se sídlem ve Wolfsburgu nemá, tak to pořád nijak nesouvisí s tím jaká značka to je.

Škoda je česka značka protože tu byla založena, od té doby tu stále má své sídlo, vývoj i výrobu, a stále ti provozuje svojí činnost.

0/−1
29.11.2017 14:52

J81a96n 28N47o77v53á15k 8310976297540

Veškeré díly jsou totožné s díly ostatních aut v celé skupině VW. Auta se liší pouze tvarem karosérie. Co kromě názvu bude na Superbu českého po přesunu jeho výrobní linky?

0/0
30.11.2017 10:58

P11e72t13r 92Č52e51r84m86á43k 9408675709770

Většina dílů R^

0/0
30.11.2017 16:14

M10a75r68t92i87n 52N47e20r17m81u22t 4189700178304

Kia cee'd (s CS klávesnicí)

+1/0
29.11.2017 10:39

J10i45ř94í 30H39u33m51l 5170967759

to je slušný blábol, do 21 let starého BMW si sednout můžete ale je otázka jak daleko vás odveze ;-D

+1/−3
27.11.2017 18:26
Foto

J63a91n 46Ž22i14ž82k24a 7358494462110

Jezdim s nim 4 roky. Ma najeto 370 tis.km puvodni rozvodovy retez. Motor z doby pred downsizingem bez turba. 220kW

+2/0
28.11.2017 9:11

J83a22n 43F54r81i44s93c90h 9903836810

Auta vyráběná v 90 letech a dříve byla dělaná na to, aby vydržela co nejdéle. Navíc pokud se o vůz dobře staráte bude jezdit dalších 10 let.

+2/0
30.11.2017 7:39
Foto

M43i64r85o97s44l46a41v 53S58t68e71i27n33e59r 2106960120976

BMW má solidní techniku, ale korodující karoserii. Pokud stojí v garáži, v zimě málo jezdí, občas se ta sůl v myčce vyplaví, může být slušný oldtimer. Jenom se nesmí jezdit příliš často na doraz- motory mají hodně koní, ale dlouhodobě, případně s kolísající teplotou oleje a vody mohou mít například prasklou hlavu. Jinak ložiska, převodovky, vše je solidní německá kvalita.

To je odlišuje zejména od italské produkce, kde slabinou jsou mizerná ložiska a vady použitého materiálu.

+1/0
1.12.2017 8:00
Foto

M97i81r30o70s28l26a32v 61S74t57e88i57n25e16r 2906810580816

Podle těch kW je to osmičková řada, o té mi v Mnichově u BMW tvrdili, že na ni doplácí, vyráběla se ale , protože museli dát Mercedesům S- třídy konkurenta. Nevyrobilo se jich moc (v Dingolfingu) ale jejich vývoj stál majlont.

+2/0
1.12.2017 8:13
Foto

J36a16n 47Ž76i93ž95k87a 7428224932190

je to 750 il - 12ti Valec. Porizovaci cena noveho vozu byla 4.5Mega. Vse je robustni, brzdove kotouce tloustka plechu, vrsvta laku dvojita vakuovana okna. rok 1996 GPS Navigace, sensory deste, parkovaci senzory, GSM telefon. Tempomat, automat. V te dobe se u nas delali Felicie.

+1/0
1.12.2017 9:46

M94a80r46k91é91t92a 12D61v72o45ř68á74č82k71o83v63á 2118523641358

a jeje, začínáte přeměřovat?

0/0
1.12.2017 9:55

H51y11n28e70k 94M59r30t86v34ý 2810857149381

němci to berou moc nacionálně. nikoliv nadnárodní koncern, kde už na původu té které značky nezáleží a kde má každý volné ruce učinit klidně i jinou automobilku než vw prodejním či technologickým leaderem koncernu.

toto je pořád vztah pán - podřízený a šrouby se spíš utahují. kdoví, jestli za 50 let bude vůbec ještě nějaká škoda :-)

+3/0
27.11.2017 9:38

P52e79t75r 52Č64e32r22m88á29k 9848465669410

Naopak, berou to ryze racinálně a nadnárodně - jeden závod nestíhá, jiný má volnou kapacitu, tak se to využije. O žádné leaderovství tu nejde, škoda se s VW nemůže měřit.

+1/0
27.11.2017 16:06

H64y15n20e41k 85M88r56t68v66ý 2930627759951

no to nemůže, páč o to je postaráno i preventivně. dokonce existuje i interní nařízení, že jakákoliv technologická novinka musí být osazena ve vw minimálně o generaci dřív, než v dcerách.

nemluvil jsem o montážní kapacitě a logistické racionalitě

+2/0
28.11.2017 9:02

P42e71t24r 37Č89e58r64m46á40k 9918175219450

No pochopitelně, hiearchie je v koncernu jasně daná (byť teda jinak než si myslíte, VW výrobce je stejná dcera VW Group jako ostatní značky, a privilegium má kdyžtak už Audi) a není na tom nic špatného, každý má svou roli, svojí cílovou skupinu zákazníků a na ně cílí. Jinak to ani nejde.

A racioanalita je právě v tom co dělají - přetěžovat jednu linku která nestíhá a vedle nechat ležet jinou ladem by racionální právě nebylo.

+1/0
28.11.2017 19:12
Foto

M29i52r46o31s25l81a13v 63S94t25e76i91n95e96r 2576690840846

Jako historická značka bude Škoda vždy mít své jméno, nejenom v ČR, ale i na Slovensku, v Rakousku, Maďarsku a GB.

+1/0
1.12.2017 8:09

F22r76a68n89t49i73š91e94k 86L12i94m34p23a12u30c50h 7681140311443

Docela by mně zajímalo kolik dělá odměna Povšíka jako člena DR

0/0
26.11.2017 17:18

J77a80n 71K42r47u56p46k44a 9931614172757

Již dávno je Škodovka mimo produkční možnosti z domácích zdrojů. Prostě se jen pár tisíc zahraničních zaměstnanců vrátí tam, odkud přišli. Bohužel, to je nevýhoda malých ekonomik, které vznikly rozpadem států. A tak to chtěli zkraje 90. let právě Němci. Učí se to na každé manažerské škole: Škodovka málem zkrachovala, když přišla o tradiční trhy na území monarchie a stát již nepotřeboval její kapacity. Proto ať žijí Habsburkové a jejich dům!

+1/0
26.11.2017 15:27
Foto

M54i16r93o43s76l39a12v 71S38t29e93i11n68e69r 2126730700546

Podobně prakticky zanikly závody Steyr- Puch v Rakousku, montují tam ve mzdě BMW X1 nebo pro Mercedesa maloseriové typy. Ani ta tradiční značka už na silnicích není vidět.

+1/0
1.12.2017 8:07

F37r53a47n49t17i41š15e36k 52P92á36p57a11y 2342939287787

Automobilový priemysel čakajú veľké zmeny. S kapacitami treba preto hospodáriť veľmi uvážlivo. Ja mám 8 ročné auto. Za normálnych okolností by som ho už vymenil za nové. Ale teraz si ešte počkám - hoci aj 5 rokov.

Odborári sú veľmi múdri. Mali by si kúpiť nejakú tú automobilku a manažovať ju, nech ukážu, čo dokážu...

+1/−1
25.11.2017 8:50

J17i17r86i 73B39r11a59d 6154575853693

Šlo o pohádky dvě.

0/0
24.11.2017 1:01

J73i76r54i 72B72r48a34d 6634385143973

A co jsme čekali od cizáků?

+1/−1
24.11.2017 1:00

J62i38ř49í 85S19t44e80j28s69k16a49l 8902949658833

Sežerou se mezi sebou.

0/0
23.11.2017 20:01

P80e96t51r 87Č44e58r55m44á62k 9758475639830

Tak vcelku nic překvapujícího. Kvasiny mají dlouhodobě naprosto přečerpanou kapacitu, nestíhají dodávat auta včas na trh a jelikož chtějí vyrábět další SUV tak jim tohle uvolní ruce. Naopak Emden má modernější provoz a volnou kapacitu, tak je zcela logické že tam přesunou technicky identický model, dává to mnohem větší logiku než adekvátně rozšiřovat provozy v ČR kde už není kde brát kvalifikované zaměstnance. Odborářům to může být jedno - práce budou mít jejich ovečky více než dost. R^

+5/0
23.11.2017 19:47

J61i10ř40í 89P73a18j54k 8573335520917

No jo, ale co cena takové škodovky, vyrobené za německé náklady. Jsem na další vývoj zvědav.

+1/0
24.11.2017 9:35

P24e33t38r 26Č63e33r84m59á16k 9878665369210

Nebude se nijak zásadně lišit - mzda dělníka se do ceny nepromítá ani zdaleka tolik jak se zdá, navíc má Emden modernější linku s větší produktivitou. Důležité také je že se zkrátí dodávky vozů na trh a prodá se jich tedy více.

+1/0
24.11.2017 9:51

D49a69v49i16d 93P86e20t70r 7790966650685

Ono je lépe být trochu vzácný a nechat poptávku trochu převažovat nad nabídkou (ale ne o moc), pak si lze určovat lepší ceny. Když by se vyránělo aut byť jen o pár procent více, než je schopen absorbovat trh, pak cena letí dolů (klidně i na polovinu).

+1/0
26.11.2017 7:59

P75e59t27r 85Č21e36r57m54á59k 9728205299380

To bohužel nefunguje v dokonale konkurenčním prostředí, což zde je. Škodovka je obyčejný mainstream, není ničím vyjímečná, takže pokud neuspokojí zákazníka tak ten odchází ihned jinam a kupuje jiné auto kterých je na trhu dostatek.

+1/0
26.11.2017 12:39

L79a38d89i87s57l94a94v 73P28í49s13a68ř47í63k 9453411303446

Škodovka má stále ještě nadstandartní platy a o tom, co bude vyrábět, rozhoduje VW a ne Středula, který z osobních důvodů popi-chuj-e dělníky: čím větší platy, tím větší příspěvky ROH a tím větší penízky, že Středulo.

+3/−3
23.11.2017 18:54

R36o72m56a87n 73J67e72s94c61h18k80e 9618765597295

Tam je předseda Povšík a ne Středula. Bohužel vyšší platy znamenají také vyšší ceny. Nikdo nevyhrál.

+1/0
24.11.2017 18:04

P76a23v58e30l 82F32o11j70t94i56k 5198238272723

Tak si tu Německou Škodu strčte do ***. Koupím si Ford.

+1/−1
23.11.2017 17:35

Z72d22e22n38ě38k 82H56a81n91z64l 2318244615425

Já Ferrari☺

0/0
23.11.2017 17:58

D85a91d66a72k 53P48e69t49r 7851210474218

vyrobený v Německu.;-D

+1/0
24.11.2017 4:33

Z34d11e60n40ě63k 54H54a32n88z95l 2688324475755

Ne v Italii

0/0
24.11.2017 15:07

R72o94m31a93n 97J67e69s68c83h13k88e 9458695787125

Já Forda nesnáším. Co je americké, nemusím.

0/0
24.11.2017 18:05

R32a35d10o90v26a58n 54S30ý60k10o76r68a 6394535884320

Prodejte FORDA, kupte si VAZ

Auto co vyrobil Sovětský svaz.

+1/0
25.11.2017 22:56

R43o34m76a75n 74J28e91s22c78h51k65e 9268575507275

Nikdy jsem Forda neměl.

0/0
26.11.2017 8:55
Foto

M83i75r29o65s70l67a41v 30S27t27e73i69n93e30r 2976400240946

Fordy jsme v rodině měli dva- Taunus 1600 a Fiesta 1,6D. Oba rezavěly nadprůměrně, u Taunusa nám upadl jednou výfuk, ulomil se u příruby na motoru. Ty plameny mně opravdu překvapily. Fiesta měla pořýd problémy s emisemi- motor byl od Isuzu.

Fiaty jsme také měli hned tři- 850, 125s a Pandu. Všechny rezavěly už na prospektech, Panda měl už po 56 tis. km veškerá ložiska v kolech na výměnu.

+1/0
1.12.2017 8:20

R79o55m21a92n 13J37e14s42c87h21k74e 9928385727195

Brácha měl Forda Fiestu a pak Forda Escorta kabrio na lpg. Ujel s tím 350 000 km. po celé Evropě. On s tím byl spokojen. Já mám vůči USA averzi. Jediné co jsem uznával byly filmy Kodak.

Já sám mám pouze Feldu. Mé první auto, které jsem si koupil ve 46 letech. Mám ho 7 let a naučil jsem se trochu jezdit. Je to už veterán. Ještě rok do technické a pak asi do kovošrotu.

0/0
1.12.2017 18:02

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz