Škoda navrhla nové malé auto

  • 73
Mladoboleslavská Škoda dokončila model nového a dosud přísně utajovaného auta. Lidé z automobilky sice tvrdí, že těžko někdy vstoupí do sériové výroby, ale přinejmenším ukazuje představy některých šéfů firmy o budoucnosti vozů s okřídleným šípem. Model malého poloterénního vozu dostal jméno Škoda ahoj! a škodováčtí šéfové zveřejnili jeho fotografie tento měsíc v německém časopise AutoForum.

Zatím jde jen o zhmotnění představ designérů: na podvozek fabie vymodelovali novou karoserii, s níž by Škoda vstoupila do boje například s Oplem Agilou nebo Renaultem Kangoo. Tedy s auty na pomezí užitkových vozů a malých aut pro volný čas. Ahoj! je z jedné strany vymodelován jako osobní auto, z druhé jako malá nákladní dodávka.

"Je to pouze hračka, žádný vážně míněný projekt," zpochybňuje význam modelu šéf Škody Vratislav Kulhánek. Jeho kolega a budoucí šéf Wilfried Bockelmann, který se o prezentaci Škody ahoj! německému publiku postaral, však nechává všechny možnosti otevřené. Smyslem bylo podle něj ukázat jednu z možných cest pro budoucnost značky.

"Jako rozumný doplněk dnešního sortimentu, který bychom zvládli s poměrně malými náklady a velkým užitným efektem, bych si uměl představit buď pick-up na bázi fabie, nebo krátký robustní terénní vůz a la Lada Niva," řekl AutoForu Bockelmann, nynější šéf vývoje Škody, od března pak člen nejvyššího vedení celého koncernu VW a ředitel vývoje pro všechny značky.

Bockelmann se podle AutoFora pokoušel obhájit Škodu ahoj! i v centrále VW, byť zatím neúspěšně. Škodu ahoj! představil Bockelmann německému publiku spolu s šéfem designu Škody Thomasem Ingenlathem.

"Škoda ahoj! se k nám perfektně hodí. Je to moderní interpretace Fiatu Panda nebo Renaultu 4 především pro mladé lidi. Dá se použít jako nákupní taška na kolečkách, rodinný kočár nebo terénní auto, které snese nějaký ten hrbol či ránu," říká o svém "prckovi" Ingenlath. Tato slova jsou však zatím jen snem konstruktéra. "Tři řady a jejich následníci - to je pro tuto chvíli vše. Jiný model, to stojí moc peněz," uzavírá Kulhánek.

V designerském středisku mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se zrodil koncept terénního vozidla s názvem Ahoj!.