Definitivně ale ještě slavit nemůže. Bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngeselschaft (BEG) ve středu potvrdil svůj únorový výběr a zamítl odvolání Deutsche Bahn proti výsledku soutěže na provoz příměstských vlaků S-Bahn v okolí Norimberka. Jenže státní dopravce se ještě může znovu odvolat.
Pokud zakázka projde a BEG podepíše smlouvu s National Express, cestující v okolí bavorského Norimberku čeká od roku 2018 dvojnásobná změna: poprvé je nebude vozit dopravce s německým kapitálem a ani nebudou sedět ve vlacích vyrobených v Německu. Žádný zahraniční dopravce dosud v Německu nepronikl do vlaků S-Bahn.
Britský National Express má převzít provoz vlaků na konci roku 2018, do soutěže se hlásil s vlaky od Škody Transportation. Pro tu jde o největší zahraniční zakázku v historii: dodávka 38 vlaků má hodnotu téměř deseti miliard korun. Definitivně jasno o zakázce má být na začátku roku.
Nemají na to, tvrdily Deutsche Bahn
Deutsche Bahn napadaly výsledek soutěže mimo jiné i kvůli tomu, že National Express podle nich nemá dostatečnou finanční sílu na krytí této zakázky. BEG znovu prozkoumal ekonomické zázemí britského dopravce a potvrdil svůj výběr z února letošního roku.
„Analýza auditorské společnosti ukázala, že lze potvrdit finanční kapacitu společnosti National Express,“ vysvětlil Johann Niggl, jednatel BEG.
Zakázka se týká současných linek i městské a příměstské železniční dopravy z Norimberku do stanic Bamberg, Hartmannshof, Altdorf, Neumarkt, Roth a Ansbach. Také do ní patří plánované prodloužení městské a příměstské železniční dopravy až za Ansbach do Dombühlu a dnešní „Allersberg-Express“ (budoucí S5).
3. listopadu 2011 |