„Šance podaných žalob na úspěch lze v současné době vesměs hodnotit jako nižší než 50 %,“ uvedla firma ve výroční zprávě.
„Veškeré potenciální náklady vyplývající z nároků a soudních řízení popsaných výše by byly Společnosti plně kompenzovány společností Volkswagen AG,“ píše Škoda Auto ve zprávě. Jde o logický postup: motory, kterých se problém týká, dodává Škodě Auto právě Volkswagen.
Zatímco v poslední výroční zprávě problém s motory označila automobilka jako tématiku naftových motorů, teď jsou informace o tomto problému označeny ještě skrytěji: tématika EA189, což je typ motoru, na kterém byl software odhalen.
Podle dokumentu jsou zatím řízení o náhradu škod v raném stadiu a žalobci dosud nespecifikovali výši svých tvrzených nároků. V Indii je proti Škodě vedeno řízení, v jehož rámci žalobci požadují, aby byly žalovaným uloženy různé povinnosti včetně povinnosti zaplatit blíže neurčenou náhradu újmy. Někteří zákazníci se domáhají nového vozidla.
V Česku první žalobu kvůli aféře Dieselgate podala podle serveru Seznam.cz čtveřice majitelů aut zastoupená společností Safe Diesel. Požadují celkem 510 tisíc korun. Požadovanou částku žalobci odvodili od kompenzace, kterou koncern Volkswagen zaplatí v USA, podle soudem schválené dohody tam dá firma každému z řidičů v přepočtu 127 tisíc korun.