Podnik rekordním prodejem korunoval silné první čtvrtletí 2011, v němž prodeje vzrostly na 217 100 vozů. Loni prodala firma od ledna do března 178 900 vozů.
"I nadále si na našich trzích vedeme velice dobře a očekáváme, že i za celý rok 2011 naše prodeje oproti předchozímu roku podstatně vzrostou," uvedl člen představenstva Škody pro oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.
Největší dynamiku zaznamenávají i nadále Rusko, Indie a Čína. Na všech třech trzích automobilka v březnu podstatně překonávala vývoj celkových trhů. Jak v Rusku s více než 5 500 prodanými vozy, což je nárůst o 88,2 procenta, tak i v Indii s více než 3 000 vozy, které znamenají nárůst o 46,3 procenta, vzrostl odbyt na nový měsíční rekord.
Co se týče Česka, informace se rozcházejí. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů klesly tuzemské prodeje nových škodovek za první čtvrtletí o 817 aut, což činí 6 procent. V březnu dokonce prodeje klesly o více než 15 procent a podíl se dostal pod 30 procent.
Jak ale uvádí Škoda, prodej v březnu naopak stoupl o 9,2 procenta a tržní podíl vzrostl na 30,6 procenta.
Nejprodávanějším modelem na domácím trhu byla s velkým náskokem Octavia Combi. Oblíbené kombi navíc ve svém segmentu jasně vede českou statistiku registrací.
V Turecku nárůst o 97,4 procenta
Také v Číně Škoda pokračovala v pozitivním vývoji, protože v březnu tam dodala zákazníkům 19 500 vozů, a to je ve srovnání s březnem minulého roku nárůst o 21,4 procenta. Nejžádanějšími modely v Číně byly Octavia a Fabia.
I další mimoevropské trhy se v březnu vyvíjely velice pozitivně. Mezi nimi vynikají prodeje v Turecku, tam vzrostly o 97,4 procenta, v Izraeli se zvýšily o 21,8 procenta a v Austrálii zaznamenala firma nárůst v prodeji o plných 100 procent.
Škoda Auto v březnu prodala 34 200 vozů vozidel Octavia, 27 300 Fabií, 11 700 aut Superb, 7 000 modelů Yeti a 3 700 Roomsterů. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 37,7 procenta.
Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy korun) ze 110 milionů eur v roce 2009. V celém světě loni prodala 762 600 aut, o 11,5 procenta více než v roce 2009. Továrna, která patří 20 let do koncernu Volkswagen, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině.