Tím by se měly podstatně zlepšit servis i služby pro ruské zákazníky v Moskvě i dalších ruských regionech.
Škoda počítá, že letos prodá asi sedm tisíc vozů, v příštím roce pak až dvojnásobek.
"Za posledních deset let Škoda výrazně zkvalitnila svou nabídku. Pokud však jde o servis, jeho úroveň zůstala mnohdy na požadavcích z doby, kdy se ještě dovážely felicie. Na tak náročném trhu to nemůže stačit," řekl Chudoba.
Firma zvažuje i výrobu
Z dlouhodobějšího hlediska firma zvažuje i vlastní výrobu automobilů v Rusku.
"Můj osobní názor je takový, že kdo chce být v Rusku úspěšný, musí tady také vyrábět. Nejsem kompetentní o tom hovořit. Toto téma je ovšem ve Škodě bráno velmi vážně a myslím, že se dožijeme zanedlouho lepších časů," dodal Chudoba.
Firma měla v Rusku dobrou pozici do roku 2001, pak se ovšem její prodej výrazně snížil. Loni firma prodala asi 6 200 vozů.
"Ve třetím až čtvrtém čtvrtletí vyvrcholila krize. Pokud jde o první čtvrtletí letošního roku, byla to absolutní katastrofa," řekl Chudoba. Na neúspěchu se podepsal zejména kurzovní vývoj.
Firma chce prorazit s novou octavií
Nejsilnější pozici v Rusku v současné době octavia. Letos i pro příští rok je obchodní strategie automobilky založena právě na tomto vozidle. Populární je prý sice také fabia, ale ruské zákazníky odrazují příliš vysoké ceny. Zatímco základní verze octavie dnes přijde zhruba na 14.500 dolarů, fabia stojí kolem 10.000 dolarů.
Letos v srpnu by na moskevské motorshow měl být představen nová octavia. V této souvislosti automobilka hodlá podniknout masivní reklamní kampaň. Firma by do dvou let chtěli prosadit i na model Superb.