Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Siemens na Zličíně nenašel kupce, tisíc lidí odejde s tučným odstupným

Siemens Kolejová vozidla po roce vyjednávání o prodeji podniku s jistotou ví, že firmu v současné podobě neprodá. Žádný z pěti set oslovených investorů o ni nemá zájem. O práci přijde všech asi 900 zaměstnanců, o budoucnost ale nemusí mít strach. Odbory jim vyjednaly tučné výhody, jaké v Česku nemají obdoby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:30
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední

Jelikož se jednalo o politické rozhodnutí, pomohl by politický tlak, ale naši politici měli a mají problémy sami se sebou než, aby je zajímalo, že od 1.11.09 bude na dlažbě 916 lidí a to nehledě na opravdu královské odstupné. Zahálka je totiž ubíjející a lidi co tu po restrukturalizaci zůstali ve své absolutní většině makat potřebují a doufám, že si práci najdou!

 

Já zároveň doufám, že SIEMENS jakož to politická organizace bude trpět. Protože rozhodnutí bylo učiněno pro efekt dnešního dne a do max. 5 let budou, pokud zůstanou v branži, potřebovat výrobní kapacity a pak budou dalších 5 let draze budovat to co už měli vybudované a mohlo jim to jen vydělávat. Není totiž možné takový závod vytvořit ze dne na den. Výroba kolejových vozidel je úzce specializovaná (musíte splnit stanovené normy) a má podobu velké manufaktury. Potřebujete tedy kvalifikovaný a zručný personál ;- ) a ta výchova stojí čas a peníze.

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:32
Re: Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední

Doplnění.

Doufám, že se přihlásí i stát. SIEMENS dostal 11 let daňové prázdniny, když kupoval bankrotující část ČKD Dopravních systémů v roce 2001, dnes závod na Zličíně.;-)

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:27
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část V

Co se týče prodeje, tak SIEMENS neměl nikdy chuť to v SKV řádně prodat i se zaměstnanci. Původní plán počítal s otevřením Data Roomu (info o závodě) začátkem tohoto roku a ukončením jednání s kupcem do května 09. Data room nebyl dodnes otevřen úplně. Částečně byl otevřen v půlce června tzn. zájemce se dozví jaký majetek má SKV, ale nedozví se, že jsme (opět) zisková a ve své branži levná firma.

 

Co se týče intenzivního jednání a oslovení 500 potencionálních zájemců, pak to byla fraška, protože byly osloveny všechny možné společnosti (developeři, logistické firmy /sklady/, strojírenské podniky), ale z pochopitelných důvodů nikdo branže. To konec konců prohlásil již minulý rok p. Sens v Praze na jednání s vedením "prodej konkurenci není naší prioritou". 

Zároveň zájemce z branže odpuzuje to, že není možné dostat v ČR zakázku. Propojení ČEZ - ČD-ŠKODA Plzeň je obecně známé, jen se o ní veřejně nemluví.

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:26
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část IV

5. SIEMENS Praha byl zavřen protože je v Evropě nadbytek kapacit. To není tak úplně pravda. SIEMENS nevyhrál za poslední 3 roky žádný zajímavý kontrakt a má nadbytek kapacit. Naopak Stadler má kapacit nedostatek a staví novou halu. Chtěl též vyrábět komponenty v Praze, ale to bylo z vyšších míst zakázáno. Bombardier si též nijak významně nestěžuje. SIEMENS je prostě drahý, příliš byrokratický a neúspěšný.

Další věc je, že převedením 1.000.000 výrobních hodin z Prahy (výrobní kapacita závodu v Praze) bude moci SIEMENS ve svých závodech uplatnit tak max 1/3 ne-li míň. Důvodem je, že závody v Krefeldu a ve Vídni jsou menší a na výrobu komponent potřebujete prostor. Dále má Praha sice malou (oproti bývalé ČKD), ale výkonnou prvovýrobu. Umí si plech nastříhat, nařezat, obrobit i ohnout. Oba závody tuto možnost nemají. To znamená minimálně 2/3 z výrobních kapacit budou muset nakoupit. SIEMENS tím pádem nic nezíská (kapacity opět plně nevyužije) a naopak bude platit subdodavatelům

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:26
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část III

4. SIEMENS Praha prošel v posledních dvou letech drastickou ozdravnou kůrou, kdy byly sníženy náklady z cca 50 Euro/h na dnešních 35 Euro/h. Byli např. odejiti všichni "poradci", kteří neúměrně zatěžovali rozpočet (až 500.000 Kč/měsíčně/osobu) a kteří v Praze pracovali až do úrovně středního a nižšího managementu. Většinou nic nepřinesli a stáli jen hromadu peněz. Došlo ke zlepšení kvality a začali být dodržovány termíny. Proto hodnotitelé ze strany SIEMENS (MIM tým), kteří měli určit, kdo bude zavřen (Praha, Krefeld, Vídeň) hodnotili dobu před více jak dvěma lety. Hodnotitelé byli např. bývalí jednatelé závodu ve Vídni, Krefeldu ;-).

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:25
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část II.

3.Siemens má dvě významné prodejní organizace Vídeň a Erlangen. Každý z nich dělá cca 50% obratu. Vídeň si ohlídala, aby nebyl zavřen závod ve Vídni. Co se týče závodu v Krefeldu (nejdražší v divizi), tak existuje "příslib" od spolkové vlády.  DB urychlilo vypsání výběrové řízení na projekt ICX (je železný; obrat 4 miliardy Euro), v rozsahu cca 300 vlaků (cca 2400 vagonů) který bude realizován v letech 2014 - 2028. Problém je, že v Německém závodě SIEMENS nemůže být vyráběna hrubá stavba ( mohou zpracovávat pouze hliník) a tak budou HS vyrobeny u společnosti Bombardier v německém Görlizu (Praha, které to umí totiž již v té době nebude existovat). Tak bude pomoženo německému průmyslu. DB ICX nutně nepotřebuje flotila ICE vyjela v roce 1991 a její životnost je 30 let (obvykle udávaná hodnota), pak jsou obvykle rekonstruovány a tím se prodlužuje životnost o dalších cca 15 let.

0 0
možnosti
P

PM_SC

3. 7. 2009 11:24
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část I

Zavření závodu na Zličíně bylo politické rozhodnutí.

1. Hodinová sazba v Praze je 35 Euro na hodinu. Ostatní dva závody měly od 80 - 100 Euro. Tvrdí sice, že je to dnes 60 - 80 Euro, ale nějak tomu nechci věřit, protože těch 100 Euro měli v SRN a cíl daný Löscherem (šéf SIEMENS) je 64  - 68 Euro je dle mého pro závod v Krefeldu nedosažitelný. V SRN tvrdí, že uspořili tím, že nemusí jezdit do Prahy….., ale cesty do Prahy jsme našim „expertům“ museli zaplatit z rozpočtu SIEMENS Praha. Asi jsou to nějaká ekonomická a účetní kouzla.

2. SIEMENS Praha byl ze strany divize nucen dělat projekty, které nikdo nechtěl a které vykazovaly ztrátu, což vedlo ke kumulaci ztrát v Praze (to je mimochodem trestné) a pak samozřejmě bylo jednodušší pro hodnotící tým ukázat prstem a říci „ty jsi špatný a musíš z kola ven“. Na oficielní prezentaci komise (tzn. MIM tým) stálo dlouhodobě ve ztrátě, nereformovatelné.

0 0
možnosti
H

HammerLang

3. 7. 2009 9:53
A teď by tu hnusnou fabriku mohl koupit developer

celou jí srovnat se zemí a postavit tam městečno :) K metru by to lidi měli pár metrů

0 0
možnosti
LH

Linde CZ

2. 7. 2009 19:41
Tak doufam, ze ti makaci pristich 16 mesicu nepolezou..

...zebrat o nake davky od statu.

0 0
možnosti

damianx

2. 7. 2009 17:52
:-)

Tak to bych si nestěžoval :-)

0 0
možnosti
VDP

Volba do prava

2. 7. 2009 17:21
hodňák Ackerman

no ty seš teda pěknej CYP.....

0 0
možnosti
AW

wolf80

2. 7. 2009 19:30
Re: hodňák Ackerman

Nech ho, chudaka. Plete si barvicky a pojmy, sam nevi ci je, kam patri ;-D. Toho cloveka netreba ztrapnovat, on to dokaze sam. :o)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Benátky zavedly turistický poplatek. Vstupenky budou kontrolovat revizoři

25. dubna 2024  8:51

Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...

Vláda pomůže ovocnářům. Mrazy způsobily miliardovou škodu na úrodě

25. dubna 2024  8:44

Ministerstvo zemědělství spustí program s pomocí minimálně 70 až 100 mil. Kč pro pěstitele ovoce....

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!