Diskuze
Siemens na Zličíně nenašel kupce, tisíc lidí odejde s tučným odstupným
Děkujeme za pochopení.
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední
Jelikož se jednalo o politické rozhodnutí, pomohl by politický tlak, ale naši politici měli a mají problémy sami se sebou než, aby je zajímalo, že od 1.11.09 bude na dlažbě 916 lidí a to nehledě na opravdu královské odstupné. Zahálka je totiž ubíjející a lidi co tu po restrukturalizaci zůstali ve své absolutní většině makat potřebují a doufám, že si práci najdou!
Já zároveň doufám, že SIEMENS jakož to politická organizace bude trpět. Protože rozhodnutí bylo učiněno pro efekt dnešního dne a do max. 5 let budou, pokud zůstanou v branži, potřebovat výrobní kapacity a pak budou dalších 5 let draze budovat to co už měli vybudované a mohlo jim to jen vydělávat. Není totiž možné takový závod vytvořit ze dne na den. Výroba kolejových vozidel je úzce specializovaná (musíte splnit stanovené normy) a má podobu velké manufaktury. Potřebujete tedy kvalifikovaný a zručný personál ;- ) a ta výchova stojí čas a peníze.
PM_SC
Re: Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část poslední
Doplnění.
Doufám, že se přihlásí i stát. SIEMENS dostal 11 let daňové prázdniny, když kupoval bankrotující část ČKD Dopravních systémů v roce 2001, dnes závod na Zličíně.
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část V
Co se týče prodeje, tak SIEMENS neměl nikdy chuť to v SKV řádně prodat i se zaměstnanci. Původní plán počítal s otevřením Data Roomu (info o závodě) začátkem tohoto roku a ukončením jednání s kupcem do května 09. Data room nebyl dodnes otevřen úplně. Částečně byl otevřen v půlce června tzn. zájemce se dozví jaký majetek má SKV, ale nedozví se, že jsme (opět) zisková a ve své branži levná firma.
Co se týče intenzivního jednání a oslovení 500 potencionálních zájemců, pak to byla fraška, protože byly osloveny všechny možné společnosti (developeři, logistické firmy /sklady/, strojírenské podniky), ale z pochopitelných důvodů nikdo branže. To konec konců prohlásil již minulý rok p. Sens v Praze na jednání s vedením "prodej konkurenci není naší prioritou".
Zároveň zájemce z branže odpuzuje to, že není možné dostat v ČR zakázku. Propojení ČEZ - ČD-ŠKODA Plzeň je obecně známé, jen se o ní veřejně nemluví.
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část IV
5. SIEMENS Praha byl zavřen protože je v Evropě nadbytek kapacit. To není tak úplně pravda. SIEMENS nevyhrál za poslední 3 roky žádný zajímavý kontrakt a má nadbytek kapacit. Naopak Stadler má kapacit nedostatek a staví novou halu. Chtěl též vyrábět komponenty v Praze, ale to bylo z vyšších míst zakázáno. Bombardier si též nijak významně nestěžuje. SIEMENS je prostě drahý, příliš byrokratický a neúspěšný.
Další věc je, že převedením 1.000.000 výrobních hodin z Prahy (výrobní kapacita závodu v Praze) bude moci SIEMENS ve svých závodech uplatnit tak max 1/3 ne-li míň. Důvodem je, že závody v Krefeldu a ve Vídni jsou menší a na výrobu komponent potřebujete prostor. Dále má Praha sice malou (oproti bývalé ČKD), ale výkonnou prvovýrobu. Umí si plech nastříhat, nařezat, obrobit i ohnout. Oba závody tuto možnost nemají. To znamená minimálně 2/3 z výrobních kapacit budou muset nakoupit. SIEMENS tím pádem nic nezíská (kapacity opět plně nevyužije) a naopak bude platit subdodavatelům
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část III
4. SIEMENS Praha prošel v posledních dvou letech drastickou ozdravnou kůrou, kdy byly sníženy náklady z cca 50 Euro/h na dnešních 35 Euro/h. Byli např. odejiti všichni "poradci", kteří neúměrně zatěžovali rozpočet (až 500.000 Kč/měsíčně/osobu) a kteří v Praze pracovali až do úrovně středního a nižšího managementu. Většinou nic nepřinesli a stáli jen hromadu peněz. Došlo ke zlepšení kvality a začali být dodržovány termíny. Proto hodnotitelé ze strany SIEMENS (MIM tým), kteří měli určit, kdo bude zavřen (Praha, Krefeld, Vídeň) hodnotili dobu před více jak dvěma lety. Hodnotitelé byli např. bývalí jednatelé závodu ve Vídni, Krefeldu ;-).
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část II.
3.Siemens má dvě významné prodejní organizace Vídeň a Erlangen. Každý z nich dělá cca 50% obratu. Vídeň si ohlídala, aby nebyl zavřen závod ve Vídni. Co se týče závodu v Krefeldu (nejdražší v divizi), tak existuje "příslib" od spolkové vlády. DB urychlilo vypsání výběrové řízení na projekt ICX (je železný; obrat 4 miliardy Euro), v rozsahu cca 300 vlaků (cca 2400 vagonů) který bude realizován v letech 2014 - 2028. Problém je, že v Německém závodě SIEMENS nemůže být vyráběna hrubá stavba ( mohou zpracovávat pouze hliník) a tak budou HS vyrobeny u společnosti Bombardier v německém Görlizu (Praha, které to umí totiž již v té době nebude existovat). Tak bude pomoženo německému průmyslu. DB ICX nutně nepotřebuje flotila ICE vyjela v roce 1991 a její životnost je 30 let (obvykle udávaná hodnota), pak jsou obvykle rekonstruovány a tím se prodlužuje životnost o dalších cca 15 let.
PM_SC
Uzavření závodu SIEMENS v ČR - část I
Zavření závodu na Zličíně bylo politické rozhodnutí.
1. Hodinová sazba v Praze je 35 Euro na hodinu. Ostatní dva závody měly od 80 - 100 Euro. Tvrdí sice, že je to dnes 60 - 80 Euro, ale nějak tomu nechci věřit, protože těch 100 Euro měli v SRN a cíl daný Löscherem (šéf SIEMENS) je 64 - 68 Euro je dle mého pro závod v Krefeldu nedosažitelný. V SRN tvrdí, že uspořili tím, že nemusí jezdit do Prahy….., ale cesty do Prahy jsme našim „expertům“ museli zaplatit z rozpočtu SIEMENS Praha. Asi jsou to nějaká ekonomická a účetní kouzla.
2. SIEMENS Praha byl ze strany divize nucen dělat projekty, které nikdo nechtěl a které vykazovaly ztrátu, což vedlo ke kumulaci ztrát v Praze (to je mimochodem trestné) a pak samozřejmě bylo jednodušší pro hodnotící tým ukázat prstem a říci „ty jsi špatný a musíš z kola ven“. Na oficielní prezentaci komise (tzn. MIM tým) stálo dlouhodobě ve ztrátě, nereformovatelné.
HammerLang
A teď by tu hnusnou fabriku mohl koupit developer
celou jí srovnat se zemí a postavit tam městečno :) K metru by to lidi měli pár metrů
Linde CZ
Tak doufam, ze ti makaci pristich 16 mesicu nepolezou..
...zebrat o nake davky od statu.
wolf80
Re: hodňák Ackerman
Nech ho, chudaka. Plete si barvicky a pojmy, sam nevi ci je, kam patri . Toho cloveka netreba ztrapnovat, on to dokaze sam. :o)
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Benátky zavedly turistický poplatek. Vstupenky budou kontrolovat revizoři
Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...
Vláda pomůže ovocnářům. Mrazy způsobily miliardovou škodu na úrodě
Ministerstvo zemědělství spustí program s pomocí minimálně 70 až 100 mil. Kč pro pěstitele ovoce....
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...