Siko je zřejmě jediným ryze českým tuzemským hráčem mezi velkými řetězci s koupelnovým vybavením. Valová firmu, která například mezi prvními v tuzemsku zavedla franšízový koncept prodeje, začala budovat před pětadvaceti lety v jihočeské obci Čimelice.
S pomocí manžela a postupně dvou synů a dcery vystavěla od nuly síť s koupelnovým a kuchyňským vybavením, která má dnes 53 prodejen, 600 zaměstnanců a roční tržby nad 2,5 miliardy korun. Zodpovědnost kormidlovat tuto velkou loď převzal mladší ze synů Tomáš Vala.
„Princip, kdy Tomáš kormidluje, a já naviguji, pomohl firmě překročit vlastní stín už mnohokrát,“ říká k tomuto kroku starší syn Vítězslav Vala, ředitel strategie a předseda představenstva.
Právě on je vizionářem, který přivezl ze svého dvouletého pobytu z USA do firmy pojem „franšízing“, a vznikla tak první z prodejen, které fungují na principu provozních licencí. Zasloužil se i o to, že Siko začalo dodávat developerům nebo o vybudování obřího firemního showroomu na pražském Zličíně.
Nový ředitel nápady svého bratra Vítězslava vždy pomáhal realizovat. „Mým snem je vytvořit firmu, která bude vzorem pro ostatní české a slovenské firmy,“ říká Tomáš a dodává, že zákazník nesmí být jen spokojený, ale nadšený. „Jen díky tomu se k nám bude vracet i pro svou druhou a třetí koupelnu v životě.“ Siko sice vyrostlo na koupelnách, dnes už však několik let prodává také kuchyně.
Dlouholetá ředitelka Jaroslava Valová má kromě dvou synů dceru Janu. I ona se podílí na vedení rodinného podniku, a sice jako předsedkyně dozorčí rady. V nejdůležitějších záležitostech firmy má rovnocenný hlas jako oba její bratři. Nyní je na mateřské dovolené.