Od ledna do konce června vyrobila společnost 151 000 dveří, o 15 procent víc než ve stejné době vloni. Roční tržby Sapeli minulý rok převýšily miliardu korun, za celý letošek firma očekává jejich patnáctiprocentní nárůst.
„Podstatné je říct, že se porovnáváme s rokem 2021, který byl ještě ovlivněn pandemií. Ve vyšších tržbách se ale jednoznačně projevil i další posun našich zákazníků k dražším výrobkům,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Marek Sedlák. Doplnil, že firmě pomohla také účast v developerských projektech a to, že zákazníci chtějí investovat do rekonstrukcí a dokončování staveb.
Ceny materiálů ovlivňuje zdražení energií, například u lepidel a barev jsou přímo navázané na cenu plynu. Další možné zvýšení cen výrobce očekává se začátkem příštího roku, kdy budou dodavatelům končit fixace energií. Pak bude podle firmy klíčová finální verze vládní podpory.
Rychleji než v Česku rostly Sapeli v letošní první polovině roku tržby v zahraničí, meziročně to bylo o 40 procent. Export se na celkových tržbách podniku podílel přibližně 13 procenty. Dveře Sapeli jsou dostupné ve víc než 20 zemích. „Změnili jsme strategii, nesnažíme se uspět cenou, ale nabízíme výrobky s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou atypické dveře, designové či skleněné,“ uvedl Sedlák.
Zákazníky, firma oslovuje i pomocí showroomů, které má v zahraničí zatím čtyři, dva na Slovensku a další nově v Německu a ve Slovinsku. Od ledna bude mít showroom ve Vídni a na přelomu let 2023 a 2024 má v plánu otevřít takové prezentační místo v Budapešti. Mezi exportní teritoria Sapeli patří například i Bulharsko, Rumunsko, Francie, Malta, Polsko, Švýcarsko nebo Kanada.
Sapeli vyrábí interiérové dveře a zárubně, od luxusních modelů, přes prosklené stěny na míru, klasické dýhované dveře až po foliované dveře. Letos firma slaví 30 let na trhu. Navázala na stoletou tradici rodinného výrobního závodu.