„Sami nejsme dnes schopni výrobu zajistit. Proto jednáme s Tatrou,“ tvrdí správce konkurzní podstaty strojíren František Jelínek. Krach dodávky mají podle něj na svědomí vojáci, kteří si odebrali jenom 17 prototypů a další smlouvy nepodepsali.´
Jednání o převodu výroby potvrdil i předseda představenstva Tatry Milota Srkal. „Jednáme o tom, podrobnosti zveřejníme po uzavření dohody,“ odpověděl na dotaz.
Předmětem jednání je kompletní výrobní linka a dokumentace. Od pondělka budou specialisté Tatry společně se zaměstnanci strojíren kontrolovat všechny potřebné dokumenty a části výrobního zařízení.
Tisková služba ministerstva mezitím zveřejnila sdělení, že auta už nevyhovují legislativním podmínkám a bude se vyhlašovat nové výběrové řízení. Konkurzní správce Jelínek se tomuto tvrzení brání.
„Smlouva nebyla nikdy zpochybněna a auta jsme inovovali podle nových požadavků, my za nesplnění plánované dodávky nemůžeme.“
Připravovaný obchod by měl podle Jelínkových slov pomoci splatit věřitelům část dluhu. Celkem byly vůči strojírnám ROSS uplatněny pohledávky za 400 milionů korun. Kolik peněž by převedení výroby mohlo strojírnám přinést obě strany tají.
Už v roce 1997 se cena jednoho vozu pohybovala kolem 2 milionů korun. V minulosti získala slévárnu v areálu závodu firma Ripsl za 22 milionů korun. Polovinu správce vyplatil zaměstnancům na dlužných výplatách. V současné době jsou na prodej další části továrny včetně obytného domu se třiceti nájemníky.