Krach společnosti může mít mnohem vážnější následky. Kromě zaměstnanců továrny v Longbridge u Birminghamu mohlo ztratit práci dalších 15 tisíc lidí, zaměstnanců dodavatelů automobilky.
PricewaterhouseCooper přišel se svým prohlášením poté, co čínský investor Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) vycouval z dohody, která mohla automobilku zachránit.
Britská vláda dělala, co mohla, aby zabránila nejhoršímu. Krach navíc přichází v nejméně vhodnou dobu. Británii čekají začátkem května volby a právě ekonomické úspěchy měly být hlavním Blairovým triumfem.
Tony Blair po prohlášení nuceného správce přislíbil pomoc alespoň dělníkům, jejichž místa ohrožena. Ještě v pátek večer jim přislíbil finanční injekci ve výši 150 milionů liber (6,5 miliardy korun), uvedla agentura AP.
Historie Roveru se datuje od roku 1905, v 90. letech automobilku koupila BMW a německá média o ní tehdy kvůli jejím finančním problémům psala jako o "anglickém pacientovi".
Firmu neoživil ani obr BMW. Před čtyřmi lety byla někdejší britská chlouba prodána zpět britskému investičnímu holdingu Phoenix. Nepomohlo ani to. Od té doby se mluví o blížícím se krachu.
Společnost MG Rover nesouvisí s vozy značky Land Rover, která je součástí koncernu Ford.