Diskuze
Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun
Děkujeme za pochopení.
L35a80d24i55s18l53a11v 80H13n31y59k
Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:
Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.
Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.
Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.
T85o62m57á92š 18V25e67r52n98e87r
Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...
P90a73v87e61l 50N90o15v94á10k
Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........
J53a48n 75V30e31l69i91z
Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.
V22á54c92l12a53v 75V28á43v17r35a
Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.
Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.
Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.
Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.
M36i26c69h76a53l 43Z44e51t96e67k
Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.
Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR
M80a98r92t49i16n 47S73e61d40o18n58a
Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.
A65n61t33o45n69i67n 45N93e88m72e65c
Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?
F86r84a38n33t35i98š41e83k 91L19e67b63e85d62a
jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce?
M95a44r66t95i72n 95J77i59r17o52u17s73e75k
A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.
P16a13v77e66l 24O21d17r20a81z21i73l
V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.
P29a56v26e48l 97N97o47v81á67k
LŽI , LŽI A ZASE LŽI.............
znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........
V31i48k58t32o75r 91V90e17s78e26l82ý
To je možné. A v čem vidíte ty lži?
D91a66v17i84d 16J89u96ř70i51č93k35a
:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech má zaklad cirka 24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie + 500 az 1500 příplatky za směny + jsou tam příplatky za práci v taktu. K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic. Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku. Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody.
V23á32c91l75a26v 78V38á61v19r14a
Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.
Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.
Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.
Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?
Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.
V34á16c54l66a53v 55V89á32v30r10a
Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....
Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!