Eshopista: Večeře se Slevomatem bez papíru. Heuréka se bránila kritice

  15:35aktualizováno  19:20
Šéf společnosti Heuréka Tomáš Braverman odmítl kritiku některých e-shopů, které se po změně ve vlastnické struktuře obávají zneužívání dat. Firma pracuje na jejich větší ochraně, uvedl při úterní debatě z cyklu Eshopista, kterou server iDNES.cz vysílal v přímém přenosu. Hlavními hosty debaty byli manažeři Slevomatu v čele s výkonnou ředitelkou Marií Chytilovou.

Na lodi Cargo Gallery kotvící na pražské Výtoni diskutovali také šéf mobilního vývoje Michal Bilka, vedoucí marketingu Zdeněk Linc a produktový manažer Jan Šromek. Série pořádaná společností Acomware (kterou stejně jako iDNES.cz vlastní skupina MAFRA) tentokrát uvítala vedení portálu Slevomat.

Hned první otázka směřovala na ředitelku Chytilovou s tím, do jaké míry rozhodují ve firmě akcionáři, tedy skupiny Miton, Enern nebo zakladatel firmy Tomáš Čupr.

„Akcionáři nedělají rozhodnutí. Bylo by to pro nás hodně nepříjemné, a tak fungují spíše jako rádci nebo mentoři,“ odpověděla Chytilová s tím, že v diskusi s nimi většinou hájí dlouhodobý rozvoj na úkor momentálního zisku. Tedy například brzdí počet nabídek, které na Slevomatu jsou.

Aplikace? Jen když má něco navíc

Na Michala Bilku mířila otázka, kdy se mají e-shopy odhodlat k investici do vlastní mobilní aplikace. Podle Bilky to není v momentě, kdy chtějí, aby zákazníci přes aplikaci jen nakupovali. „To totiž může zákazník i na responzivním webu,“ říká. Podle něj musí mít zákazník v aplikaci - aby měl motivaci si ji stáhnout - nějakou výhodu.

Jako příklad uvedl možnost uplatnění voucheru v aplikaci, což zjednodušilo partnerovi přijetí voucheru a jisté pohodlí přineslo i nemalému množství zákazníků, kteří se styděli chodit například do restaurací s voucherem vytištěným na papíru.

Další otázka směřovala na potenciální splasknutí slevového byznysu na příkladu nepovedené expanze amerického Grouponu do Evropy. Podle Chytilové k pádu celého byznysu nedochází, ale Groupon nezvládl expanzi proto, že se nedokázal přizpůsobit lokálním trhům, kde narazil na tamní silnou konkurenci.

Chytilová dostala také otázku na neobvyklé nabídky, které stojí stovky tisíc korun. Na Slovensku takto prodal Slevomat ve spolupráci s developerem dvacet domků, v Česku historicky deset aut. „Bereme to jako důkaz důvěry, když se lidé přes nás odhodlají k nákupu tak drahé věci. Celé částky ale v těchto případech neplatí zákazník přes nás, nám hradí jen rezervační poplatek,“ vysvětlila ředitelka Slevomat.

Slevomat vznikl v roce 2010 podle vzoru amerického Grouponu. Za loňský rok firma se 160 zaměstnanci prodala slevové vouchery za 1,2 miliardy korun. Celkem prodala deset milionů voucherů a nakoupilo přes ni 1,3 milionu zákazníků.

Braverman hájil Heuréku

Jako překvapení vystoupil v diskusi i šéf Heuréky Tomáš Braverman. Ten se vyjádřil k aktuální kauze, kdy několik e-shopů v čele s lídrem trhu Alza.cz spustilo kampaň, ve které vyzývá ostatní obchodníky k tomu, aby opustili srovnávač Heuréka. Podle nich totiž poté, co sfúzoval se skupinou Rockaway, nemůže být objektivní a hrozí i zneužívání dat konkurentů.

I kvůli tomu při povolení akvizice antimonopolní úřad stanovil několik podmínek, které musí Heuréka dodržovat (více jsme psali zde).

„Máme čisté svědomí. S Mall.cz jsme v jedné skupině od roku 2012 a dosud se přece žádná data nezneužila,“ řekl Braverman. Zároveň dodal, že co se týče ochrany dat a transparentnosti služeb, dokončují právě v Heuréce novinku, kterou by měli oznámit v příštích dnech.

Dotaz z publika volal potom, aby zareagoval i Ondřej Bělský z Alzy, který se také účastní konference. Ten však - nejspíš i proto, že právě nebyl v sále a výzva se k němu nedonesla - na podium nepřišel.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Zaměstnance Škody čekají díky zvýšení mezd a prémiím stotisícové výplaty

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Většina zaměstnanců automobilky Škoda by s příští výplatou měla dostat i rozsáhlé prémie. Díky nim částka na výplatní...

Miliardář Pavel Tykač kupuje teplárny skupiny Alpiq ve Zlíně a Kladně

Lidé ve Zlíně si stěžují, že teplárna hlučí.

Švýcarská společnost Alpiq prodala teplárny ve Zlíně a v Kladně energetické skupině Sev.en Energy, kterou vlastní...

Najdete na iDNES.cz