Diskuze
Pracovníci drah mění zaměstnavatele, za tři dny obléknou uniformy SŽDC
Děkujeme za pochopení.
Gróf
Vcelku oprávněně se obávají, že to bude jako u ŘSD.
Praktiky, které vládnou v této instituci, mohou snadno infikovat.
PALO1975
na Slovensku
to máme podobne..rozdelilo sa to na ŽSR a ZSSK (podobne ako u vás ČD a SŽDC)...a je to ako z dažďa pod odkvap. Trocha choré, ke´d sa niečo rozdelí na dve štátne firmy a jedna bude musieť platiť druhej za nejaký výkon a potom sa po roku povie, že práve preto platenie navzájom sa osobná doprava stane ešte drahšia. Teda aspoň na Slovensku to takto dopadlo, ale možnože u vás v Česku to budete mať lepšie poriešené. Však nakoniec čas ukáže.
zadluzenicz
Re: na Slovensku
Tím, jak na dráhy pomalinku přichází konkurence, je oddělení nutné. Prostě proto, že pro SŽDC budou ČD jeden zákazník, SA druhý, LEO třetí atd., přičemž podmínky by měli mít stejné.
V rámci holdingu by spíše docházelo ke křížovým dotacím a nepřehlednému financování. ČD by jako správce cesty nasadila vysokou cenu za km, čímž by konkurenty poškozovala. Jim samotným by to bylo jedno.
brta
není
Ono přejít z jedné firmy do druhé není to moc výhodné.Já jsem zažil něco podobmého,převedli nás z Texlenu Trutnov do soukromé firmy bez odstupného.A za několik měsíců jsme se divili.A moc!!!!
uplnej_debil
Re: není
Hodně se ušetří na odstupném. Teď kdo byl u ČD třeba 20 let má podle kolektivní smlouvy nárok na 10 platů, po transferu ho za rok vyhoděj a dostane tříměsíční. V globálním pohledu jde o dost peněz - řada menších šéfů má u ČD běžně 45k brutto a navíc byl nevyhoditelnej.
Mathe
Prestiž ČD
České dráhy o svoji prestiž přišli už dávno. Vlaky jsou spinavé a jezdí pozdě. Některé jsou přeplněné a jiné prázdné. Podnik je i přez vysoké dotace ve ztrátě a to i přez to, že nemá konkurenci. Na tom opravdu nic prestižního nevidím. Až ČD krachnou, tak budou ještě rádi, že změnili zaměstnavatele.
aldik7
Re: Prestiž ČD
koukám, že si dlouho už nejel vlakem a jen blbě kecáš kvůli takovým jako jsi ty, by měli diskuze zrušit
neverleft
to je des
tak ty statni zamestnanci neprestanou brblat. Tisice lidi ztraci denne praci a ono jim je proti srsti zmenit i to pouhe jmeno zamestnavatele. Ty jsou pekne naockovany odborama.
duchodkyne
ještě nádražní budovy
Zásadní chybou bylo, že se kdysi SŽDC nepřikleply nádražní budovy. Dokonce se tehdy nepřikleply pozemky pod staničními kolejišti - SŽDC je od ČD získala za úhradu 12GKč, které měly být údajně použity na nákup nových vozidel. Ta se koupila, ale asi za 4GKč. Kde je zbytek...
Nyní ČD vlastní nádražní budovy. Takže může zcela libovolně perzekuovat potenciální sokromé dopravce, kteří by na nějaké trati chtěli jezdit. protože často je uspořádání takové, že se na peron (který patří SŽDC) prochází prostorem nádražní budovy.
aldik7
Re: ještě nádražní budovy
helee, třeba Regiojet se s ČD v pohodě dohodl na užívání jejich budov kde si umístí pokladny, a LEO Express s tím určitě taky nebude mít problém, nevídím důvod proč by budovy nemohli zůstat u ČD, zvlášt když ČD do části budov už investovala miliardy korun na jejich opravu
Glock Mark XVIII
Ježiš, tak potisící-a-první ... pro ty nedovtipné
Oddělení ČD od kolejí (SŽDC) je proto, aby na železnici vzniklo normální tržní prostředí - byl umožněn vstup jiným dopravcům, což v praxi vždy znamená zvyšování kvality a snižování cen (zejména relativních).
tož tak, pane Palečku - vy si kopejte za odbory, já si budu kopat za sebe - za zákazníka. Ale nakonec JÁ zvítězím a VY na to budete koukat.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...