Hlavním důvodem navýšení podílu je zvýšení rozhodovacích pravomocí ve firmě. To by se podle analytika společnosti Cyrrus Marka Hatlapatky mohlo odrazit na českém automobilovém průmyslu, i když spíše z dlouhodobého hlediska.
"Z hlediska evropského automobilového průmyslu jako celku nevidím příliš prostoru pro další konsolidaci. Produkce evropských automobilek je v posledních letech stále podobnější a případné synergické efekty možného sloučení některých automobilek by proto zřejmě nebyly velké," uvedl Hatlapatka.
Jako odstrašující případ připomněl osud fúze Daimler a Chrysler, která se po několika letech ukázala jako fatální omyl a Daimler se nyní snaží za každou cenu divizi Chrysler prodat.
Porsche podle sobotní zprávy předpokládá, že nabídne za každou akcii VW pouze 100,92 eura. Cena akcií na burze přitom na konci pátečního obchodování činila
117,70 eura. Pokud by některý z akcionářů této nabídky využil, hodlá Porsche podle svého mluvčího akcie opět prodat.
Automobilka Porsche začala svůj podíl ve Volkswagenu budovat před více než rokem, kdy koupila 18,5 procenta akcií. - více zde
Volkswagen je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Společnost loni zvýšila prodej o více než deset procent na rekordních 5,7 milionu vozů a více než zdvojnásobila čistý zisk na 2,75 miliardy eur z předchozích 1,12 miliardy. - více zde