Charouz možná opět míří do F1, jeho impérium se však zmenšuje

  5:00aktualizováno  5:00
Antonín Charouz, svého času mocný podnikatel v motorismu, zažívá těžké časy. Přišel o značnou část svého automobilového impéria, které zahrnovalo desítky firem a prodej několika značek. Stejně tak utlumil aktivity svého závodního týmu Charouz Racing System.

Bývalý automobilový závodník a podnikatel Antonín Charouz | foto:  Viktor Chlad, MAFRA

Podle většiny lidí z trhu jde o příznak definitivního pádu jeho podnikatelské říše, podle Charouze je to dobrovolná životní změna.

„Nikam neodcházím, je mi jedenašedesát a prostě jsem se rozhodl pro životní změnu, která zahrnuje prodej některých firem,“ popisuje aktuální dění sám mnohonásobný automobilový šampion, který později proslul jako účastník kauzy kolem pádu IPB. Právě tato banka financovala jeho podnikání v 90. letech asi sedmi miliardami korun.

Skupinu Auto Charouz před několika měsíci převzal Petr Speychal, tajemný český miliardář a majitel skupiny ČKD, který už dříve od Charouze koupil hokejovou Spartu. Od té doby Charouz mizí z funkcí ve většině firem skupiny, která nese jeho jméno.

Za velkou chybu i zlom dodnes také považuje investici v desítkách milionů korun do Tomáše Engeho. Toho Charouz coby manažer dovedl až do F1. Jeho kariéru i Charouzovu investici ale zhatila Engeho několikanásobná aféra s lehkými drogami. „To byla pro nás velká rána, která nás stála hodně peněz,“ vzpomíná dodnes na tuto příhodu velmi emocionálně Charouz.

Opatrně, ale naznačuje, že v budoucnu by se chtěl k F1 opět vrátit. V jaké roli však prozradit nechce. „Mám tam hodně přátel a známých. Myslím, že tam stále mám dobré jméno. O něčem teď jednáme, ale nebudu předbíhat,“ uzavírá Charouz. Podle některých zdrojů byla Charouzovi nabídnuta role v managementu týmu F1, údajně i spoluvlastnictví.

Charouz připouští, že se některým jeho aktivitám v byznysu příliš nedařilo. „Trh s automobily je dnes skutečně obtížný,“ uvedl pro MF DNES.

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Facebooku hrozí obří pokuta za ochranu soukromí. Může jít do miliard dolarů

Ilustrační snímek

Facebooku hrozí, že v USA dostane od Federální komise pro obchod (FTC) vůbec nejvyšší pokutu, která kdy byla udělena...

Lidé jsou na slevách závislí jak na cukru, řekl šéf H&M. Omezí je

Logo H&M

Zboží švédského oděvního řetězce H&M si Američané zvykli často nakupovat ve slevách. Nový šéf v USA Martino Pessina to...

První vířivky dovážel z Číny, teď vyrábí vlastní a recyklovatelné

Jan Voříšek v současnosti zaměstnává ve firmě Hanscraft na pět desítek lidí.

Poučil se z chyb ostatních a postavil na tom svůj bublinkový byznys. Podnikatel Jan Voříšek se začal pohybovat ve...

Najdete na iDNES.cz