Do pánského časopisu Playboy se po letech vrací nahota. Na snímku je titulní...

Do pánského časopisu Playboy se po letech vrací nahota. Na snímku je titulní strana magazínu pro březen a duben 2017. | foto: Playboy

Návrat k sexuálním kořenům. Nahé ženy se vracejí na stránky Playboye

  • 138
Pánský magazín Playboy otáčí o sto osmdesát stupňů. Přesně po roce, kdy odstranil ze svých stránek fotky nahých modelek, opět začne bez zábran zobrazovat lechtivé ženské partie. Syn zakladatele slavného plátku Cooper Hefner odsoudil roční „půst“, který měl přivábit více inzerentů.

„Dnes si bereme zpět svou identitu, abychom opět ukázali, kým jsme,“ oznámil na Twitteru pětadvacetiletý Hefner, jehož otec Hugh slavný magazín v roce 1953 zakládal. V březnovém čísle magazínu se opět objeví celebrita s odhalenými ňadry, která částečně zakrývá titulek „Nahota je normální“.

13.února 2017 v 16:55, příspěvek archivován: 14.února 2017 v 10:26

https://t.co/sL1nSF6fYC

Cooper Hefner zákaz od začátku kritizoval jako nesmyslný. Návrat ke kořenům nyní ohlásil z pozice nového ředitele kreativního oddělení. „Budu prvním z těch, kdo říká, že zobrazování nahoty v časopise bylo zastaralé, ale její úplné odstranění bylo chybou,“ uvedl Hefner podle listu The New York Times. „Nahota nikdy nebyla problém, protože žádným problémem není,“ dodal.

“Pokud máte společnost, založenou člověkem zodpovědným za rozpoutání sexuální revoluce a odstraníte nahotu, která je součástí její DNA, spousta lidí si sedne a zeptá se: Co to sakra ta firma dělá?“ vysvětlil.

Až do roku 2016 skutečně nebyla pro Playboy nahota problém, magazín byl naopak jedním z hybatelů sexuální revoluce.

Mnohé krok odradil

Loňské rozhodnutí skoncovat s nahotou mělo několik důvodů. Američtí vlastníci tvrdili, že nahota je kvůli internetu zastaralá a pornografie už není tak výdělečný byznys. Krok měl přilákat do magazínu nové inzerenty a zajistit mu lepší pozici v trafikách.

Čtenost pánského magazínu od doby své největší slávy v roce 1970 výrazně upadla z 5,6 milionů na méně než 700 tisíc v předminulém roce. Spekuluje se o tom, do jaké míry je návrat nahoty motivován snahou o ekonomické oživení skomírajícího časopisu.

Zákaz loni postihl také internetové stránky magazínu. Playboy přitom uváděl, že aktivita na webu se zvýšila o čtyři sta procent a výrazně se snížil i průměrný věk návštěvníků.

Profesor žurnalistiky na Univerzitě v Mississippi Samir Husni si nicméně myslí, že zákaz nahoty pravděpodobně více lidí odradil než přitáhl. „Playboy bez nahoty je jako oxymoron,“ řekl agentuře Associated Press.

Magazín má většinu svých příjmů z poplatků z prodeje licenčních výrobků jako jsou hygienické potřeby, nápoje nebo šperky.

Oblečená byla i loňská playmate:

14. května 2016