„Čísla, která máme k dispozici, dokládají, že loňský rok byl pro naše pivovary úspěšný. Výsledky ukázaly, že zákazníci a konzumenti nám zachovali přízeň i přes negativní okolnosti, které pivnímu trhu i potravinám obecně nepřály,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group.
V roce 2023 se navýšila celková produkce piva na 826 000 hektolitrů, což je nejvyšší výstav za posledních patnáct let a meziroční zlepšení o 6,7 procenta. Více než třetina produkce zamířila do zahraničí. „Meziročně jsme posílili své pozice na tradičních trzích, kam patří Německo, Polsko, Maďarsko a dařilo se nám i na méně tradičních trzích, jako je například Kuba,“ doplňuje Konečný.
Pivovary chceme řídit jako samostatný byznys, říká provozní ředitel Kofoly |
Také celkové výsledky za letošní leden a únor navazují na růstový trend. V meziročním porovnání se za první dva měsíce zvýšil výstav o více než deset procent.
Pivovarské uskupení se nově stalo součástí skupiny Kofola Československo. Převzetí počátkem března schválil antimonopolní úřad. Smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat. „Spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí je pravomocné,“ uvedl úřad.