Své plechovky pojmenované PepsiMojis vypustí Pepsi Cola na zhruba sto světových trhů letos v létě. Kampaň již loni „testovala“ v Rusku, Thajsku a Kanadě.
„Emitikony jsou jazykem dneška, ale nikdo je zatím nepoužíval tak, jako letos Pepsi,“ představil kampaň v New Yorku šéf značky Indra Nooyi. Smajlíků se na obalech objeví asi sedmdesát.
V principu Pepsi Cola nepřichází s ničím novým. Personalizované a variabilní obaly jako součást budování image firem se už objevily několikrát. Nejslavnějším příkladem je Coca-Cola, která v úspěšně kampani s názvem „Share a Coke“ odstartované v roce 2011 ozvláštnila obaly svých nápojů stovkami křestních jmen. Také smajlíky se už v reklamách používaly, ne však v takovém rozsahu.
Kultovní reklama na Coca-Colu HilltopČtěte o slavném spotu Coca-Coly, kde vznikl slogan „It’s the real thing“. |
„Měnění etiket je poměrně běžný koncept, ve světě se objevil mnohokrát. V České republice s myšlenkou personalizovat etikety přišlo například pivo Pardál. Jde spíš o to, zda nápad reklamní agentura dokáže nějak nově využít,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor. Podle něj je realizace technologicky náročná a drahá.
Podobné reklamy nemají za cíl upozornit na nový produkt, ale hravou formou budovat vztah se zákazníkem.
Kampaň Pepsi Coly cílí na mladé, nechybí tedy digitální verze. Právě pro mladší generace je navíc komunikace s pomocí smajlíků typická, ať už na internetu nebo ve zprávách SMS.
Na některých trzích se objeví v kampani i unikátní emotikony, například pro thajský tradiční kostým. Pro svou odnož kampaně s fotbalovými smajlíky získala Pepsi hráče Realu Madrid Jamese Rodrígueze a hráče Manchesteru United Davida de Gea.
Podle Charváta se Pepsi jako dvojka na trhu dlouhodobě vymezuje vůči dominantní Coca-Cole.
„Pepsi už několik desetiletí reaguje a vymezuje se vůči Coca-Cole. Zajímavé je, že tuto roli neopustila ani ve chvíli, kdy Coca-Colu v prodejích přeskočila a stala se světovou jedničkou,“ dodal kreativní ředitel.