Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

Kola s dvojitou dávkou kofeinu. Pepsi potřetí zkouší kávovou příchuť

  15:20aktualizováno  15:20
Prodeje kolových nápojů v posledních letech stagnují. Velcí výrobci jako Coca-Cola či Pepsi se tak snaží zákazníky nalákat obměnami svých produktů, především novými příchutěmi. Nejnovějším přírůstkem na tento trh je novinka od Pepsi s chutí kávy. V porovnání s běžnou kolou obsahuje dvojnásobek kofeinu.

Pepsi Café | foto: Pepsi

Zákaznické návyky lidí po celém světě se mění. Žně výrobců čistě kolových nápojů s tím, jak roste obliba těch proteinových či energetických, pomalu končí. Firmy se tak čím dál tím častěji obracejí na ochucené varianty svých výrobků, obměny přináší i největší hráč v této oblasti, Coca-Cola.

Nápoje s příchutí táhnou i Čechy – podle průzkumu z letošního června je zhruba každá čtvrtá kola prodaná v ČR ochucená. Ani Pepsi si nechce tuto příležitost nechat ujít. Do testovacího prodeje ve Spojených státech v dubnu vypustí Pepsi Café, tedy kolu s kávovou příchutí

Firma prozatím plánuje dvě varianty, „obyčejnou“ a vanilkovou. „V posledních dvaceti, třiceti letech byla kola v podstatě stagnující kategorií,“ citovala CNN Todda Kaplana, prezidenta marketingu Pepsi.

„Preference zákazníků se vyvinuly a my jako Pepsi se musíme vyvinout také,“ dodal. Nový výrobek jeho firmy má v porovnání s normální Pepsi zhruba dvojnásobný obsah kofeinu.

Třetí pokus

Podobný nápoj Pepsi v minulosti připravovala již dvakrát. V devadesátých letech se jmenoval Pepsi Kona, na začátku tisíciletí pak Pepsi Max Cino. Ani jednou však k jejich konečnému vypuštění do prodeje nedošlo. „Myslíme si, že dnes už jsou lidé na tento trend zvyklí,“ komentoval Kaplan.

Pokud na americkém trhu firma s kávovovou kolou uspěje, bude nejspíš její nabídku rozšiřovat i na další státy. Prozatím se však Pepsi se svou kávovou kolou nejspíš snaží „zašpuntovat“ americký trh. Největší konkurent firmy, Coca-Cola, totiž v USA podobný nápoj neprodává. A to i přesto, že ho jinak zákazníkům nabízí ve zhruba pětadvaceti jiných státech.

„Chceme být na tomto trhu první a spustit prodej opravdu pořádně,“ komentoval Kaplan. Pepsi podle něj vidí v této oblasti ohromný potenciál. „Nějakou dobu (však) potrvá, než lidé koncept koly s příchutí kávy přijmou,“ odhadl Kaplan.

Autor:
  • Nejčtenější

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

Hackathon pokračuje, systém k dálničním známkám je ze tří čtvrtin hotový

Práce na novém IT systému k elektronickým dálničním známkám, který vytváří na veřejném hackathonu šedesát programátorů,...

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velká chvíle pro Boeing přišla. Představuje širokotrupé letadlo 777X

Americký výrobce letadel Boeing vyšle v pátek v 19 hodin poprvé do vzduchu svůj nový širokotrupý letoun s označením...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Novým šéfem české pobočky tabákové firmy BAT je Štěpán Michlíček

Novým generálním ředitelem tabákového koncernu British American Tobacco (BAT) pro Českou republiku a Slovensko se stal...

Počerady získá od roku 2024 Tykač, ČEZ nevyužil opci

Polostátní energetická skupina ČEZ podle očekávání nevyužila opce a hnědouhelná elektrárna Počerady tak od roku 2024...

Premium

České pivo si našlo cestu do Číny. Krajan ho přímo tam vaří

V čínských restauracích i v regálech obchodů se už dají najít i české značky. Předloni rozjel velkou expanzi v Šanghaji...

Cider od Kofoly. Po Ondrášovce a Korunní koupila i F. H. Prager

Nápojářská skupina Kofola kupuje českého výrobce ciderů, firmu F. H. Prager. Cenu transakce se ani jedna ze stran...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz