Penta pomáhá Fortuně, kupuje sázkový byznys v Rumunsku

  8:26aktualizováno  8:26
Investiční skupina Penta Investments ovládla rumunské herní a sázkové společnosti Bet Active a Bet Zone. Ty obratem převlékne do dresu Fortuny. Česká sázková dvojka však firmy nebude vlastnit, jen jim propůjčí značku.

Logo investiční skupiny Penta. | foto: pentainvestments.com

Cenu obchodu ani jedna ze stran komentovat nechce. Do barev Fortuny by se však mělo během několika dní převléci 600 kamenných poboček v Rumunsku, stejně jako tamní herní webové stránky.

„V porovnání s Českou republikou má Rumunsko zhruba dvojnásobný počet obyvatel. A zároveň velmi silný potenciál pro rozvoj nejenom sportovního sázení, ale zároveň také on-line hraní,“ říká k tomu mluvčí Penty Ivo Mravinac.

Na první pohled však udiví složitá struktura obchodu. Proč neexpandovala přímo Fortuna, ale její většinový vlastník? Odpověď je až překvapivě jednoduchá. Fortuna má za sebou velmi náročné období. Vysoké náklady na nový herní systém a celkovou transformaci firmy, stejně jako obchodní válka o manipulační poplatek na Slovensku jí v pololetí srazily zisk na polovinu. Stejně tak se hodnota akcie letos snížila o 40 procent.

A značné náklady firma očekává i v příštích měsících, navíc brzy může přijít další ořezávátko zisků v podobě vyššího zdanění loterií v Česku. Firma zkrátka nemá a nebude mít na rozdávání a tak přispěchala na pomoc bohatá matka, do jejíž říše patří třeba výrobce letadel Aero Vodochody, lékárny Dr. Max, slovenská lékařská skupina Svet zdravia, ale také mediální domy v Česku i na Slovensku.

Náklady ponese Penta

„Fortuna se v tuto chvíli zcela soustředí na implementaci nové strategie včetně přípravy nové technologické platformy. Poskytnutím značky nemusí do Rumunska investovat peníze ani lidské zdroje. A Penta má s rozjezdem nových projektů bohaté zkušenosti,“ vysvětluje Mravinac.

Pro Fortunu tak jde o bezbolestnou šanci, jak zvýšit postavení své značky i na dalších trzích, avšak bez investičního rizika. Náklady ponese mateřská Penta, která se na rozdíl o Fortuny nemusí zodpovídat stovkám drobných akcionářů. Stačí když se domluví pět movitých majitelů. V případě Fortuny má hlavní slovo český partner Marek Dospiva.

Zároveň ale musí zapomenout na přímé zisky z tamního byznysu. Fortuně z Rumunska přitečou peníze z pronájmu licence, nikoliv z podaných sázek. Kolik to bude, nechce Penta ani Fortuna komentovat.

Liberální trh

Švédský šéf Fortuny Per Widerström si dohodu s Pentou pochvaluje. „Licence ochranné známky nám otevírá dveře k další spolupráci v oblasti vícekanálového kurzového sázení a hraní v Rumunsku a skvěle zapadá do naší strategie stát se jedničkou na regulovaném trhu kurzového sázení a hraní ve střední a východní Evropě,“ uvedl Widerström v prohlášení pro investory.

Zástupci Penty zatím nechtějí hovořit o očekávaných tržbách. Jejich záměr ale podle jejich slov usnadnila i nová tamní legislativa, která podnikání v tomto oboru v Rumunsku zpřehlednila. Už dříve patřilo Rumunsko k nejvíce liberálním trhům z hlediska hraní na internetu a umožňovalo také přítomnost zahraničních firem z EU.

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Papírových letáků s nabídkou slev je moc, obchody je chtějí omezit

Ilustrační snímek

Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je...

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

Makro prodává pražské obchody. Německý řetězec zůstane v nájmu

Makro. Ilustrační snímek.

Obchodní řetězec Makro, fungující v Česku jako velkoobchod, jedná o prodeji svých tří pražských obchodů. Prodejny budou...

Najdete na iDNES.cz