Nabídku potvrdila americká společnost General Motors, která je majitelem Opelu. Nabídka představuje konkurenci pro kanadskou firmu Magna, která má podle předběžné dohody v Opelu získat většinu v konsorciu s ruskou bankou Sberbank. - čtěte Magna pokročila v námluvách s Opelem
General Motors podle internetového serveru BBC upozornila, že se dohoda s Magnou blíží k dokončení. "Je velmi běžné, že v průběhu tohoto procesu dostáváme nabídky od jiných firem," uvedla čínská mluvčí americké automobilky, která vyhlásila bankrot. - více o krachu čtěte zde
Číňané se snaží získat Opel výhodnější nabídkou. Z dokumentu, který získala agentura Reuters, vyplývá, že by propustili v evropských závodech Opelu 7 584 lidí, zatímco Magna by dala výpověď deseti tisícům. Celkem v Opelu v Evropě pracuje asi 55 tisíc pracovníků. Většina z nich je v Německu, automobily však vyrábí také v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.
Výroba opelů v Číně?
Beijing Automotive Industries Corp by do Opelu investovala 660 milionů eur (přes 17 miliard Kč). Potřebovala by rovněž získat pro Opel půjčku 2,64 miliardy eur, za kterou by se měly zaručit evropské vlády. Magna přitom pro Opel požaduje státní půjčky v hodnotě 4,5 miliardy eur.
Kromě toho by se měl začít Opel vyrábět v Číně. Do toho by nový zájemce investoval 2,25 miliardy dolarů. S výrobou v asijské zemi počítá od roku 2012, kdy by z bran nových závodů mohlo vyjet dvě stě tisíc kusů opelů ročně. Produkci by chtěli Číňané během několika let navýšit až na půl milionu vozů. Zatím však jde jen o plány.