ReportážOd počítače do montérek. Vyráběl jsem novou Škodu Yeti - ČTĚTE ZDE |
Koncern Volkswagen tak dal přednost Škodě před Seatem, který je také jeho součástí.
Zahájení výroby vozu s pracovním názvem Snowman je naplánován na konec příštího roku, pod značkou Seat produkce v Kvasinách začne o pár měsíců později.
Jak bude osmý model Škody vypadat a jaká auta vyrobí? Čtěte v úterý 11. března
MF DNES v počítačiMF DNES pro iPad a iPhone
S vedením Volkswagenu má v pátek v německém Wolfsburgu jednat premiér Bohuslav Sobotka, který v neděli v České televizi mluvil o šanci na další rozšíření výroby ve Škodě Auto.
V kvasinském závodu se nyní vyrábějí vozy Superb, Yeti a Roomster. Továrně ještě nedávno hrozilo omezování výroby.
Informaci o rozšíření kvasinského závodu MF DNES potvrdilo několik na sobě nezávislých zdrojů. A mluvčí Škody Auto Jozef Baláž ji nevyvrátil – finální rozhodnutí podle něj však ještě nepadlo.
Optimismus naznačuje i odborový boss Jaroslav Povšík. "Zatím jen opatrně šeptáme a nechceme výsledek zakřiknout," uvedl Povšík.
K další investici v Česku přesvědčily Volkswagen především zdejší nižší mzdy a dobré zkušenosti s českými zaměstnanci. Současně má koncern velké ambice. Do roku 2018 chce být největším výrobcem aut nejen v Evropě, ale i na světě.
Škoda Auto zatím rozhodnutí oficiálně nekomentuje a nezveřejňuje ani detaily o počtu nových míst a o investici. Jen nová svařovna, která se už teď staví, přijde zhruba na miliardu, firma má připravené v Kvasinách i další pozemky.
Za více než dvacetileté spojení s Volkswagenem u nás automobilka investovala čtvrt bilionu korun.