Vyplývá to z informací zveřejněných na profilu zadavatele, tedy ministerstva vnitra. Škoda Auto v soutěži nabídla 118,9 milionů bez DPH, jeden vůz Octavia G-Tec si tak nacenila na 321 tisíc korun bez daně, s daní cena vychází na 388 tisíc korun. Státu tak firma oproti svému ceníku výrazně slevila: běžná cena je 434 tisíc korun.
Komise hodnotila celkem tři nabídky, zbylé dvě byly rovněž od prodejců Škody Auto. V soutěži byly ještě pražský autosalon Přerost a Švorc auto a CB Auto. V soutěži měla hlavní váhu cena (87 % hodnocení), zbytek připadal na ceny vybraných náhradních dílů a servisních služeb.
Nové vozy budou sloužit úředníkům, nebudou tedy určeny pro policisty. Do svých flotil je zařadí policejní prezidium, krajská policejní ředitelství, hasiči nebo zařízení služeb pro ministerstvo vnitra. „Celkový počet nakupovaných automobilů na CNG se bude odvíjet od přidělovaných financí resortu,“ uvedlo ministerstvo v zadávací dokumentaci.
Rámcová smlouva ministerstva je nejen jednou z největších zakázek na nákup osobních aut státem, ale bezkonkurenčně největší zakázkou na pořízení vozů na stlačený zemní plyn. Ministerstvu by nová auta měla šetřit provozní náklady, provoz vozů na CNG je totiž díky nízké spotřební dani levnější. Současně tak ale státu vypadávají příjmy ze spotřební daně z minerálních olejů.
Počet vozů jezdících na CNG u nás rychle roste. Letos se za prvních pět měsíců prodalo 1 179 vozidel na zemní plyn, více než na dosud běžnější propan-butan. Jejich podíl je ale stále relativně nízký: lehce přes procento celého trhu. V kategorii lehkých užitkových aut mají už ale téměř pět procent.