Nová Rama pomohla tržbám Unileveru

  • 1
Inovace značek Rama a Flora napomohla v loňském roce české pobočce koncernu Unilever k vyššímu obratu. Konsolidované tržby skupiny Unilever loni vzrostly o osm procent na více než 7,5 miliardy korun, export přesáhl 1,62 miliardy.

"S dosaženými výsledky jsme spokojeni, vytvořily dobrý předpoklad pro zrychlený růst v roce 2002," uvedla generální ředitelka firmy Cornelia Röttgerová. Rizika podle ní Unilever spatřuje v rostoucích cenách rostlinných olejů, které jsou klíčovou surovinou výroby. Také příliš silná koruna by mohla ovlivňovat vývozy, u nichž letos firma předpokládá další růst.

Loni pokračovala integrace Unileveru s potravinářskou společností Bestfoods, koupenou v roce 2000. Koncem roku pak Unilever odprodal společnost Diversey Lever, která se i v Česku zabývá prodejem čistících prostředků pro průmysl a loni vykázala v tuzemsku obrat 320 milionů korun.

S využitím investičních pobídek české vlády pokračovaly loni investice do výrobních závodů v povltavské Nelahozvesi. Firma plánuje vložit další peníze do rozšíření výroby v moravském Zábřehu. Výsledkem investic je posilování exportní kapacity obou podniků.

Za deset let přítomnosti na českém trhu dosáhl objem investic Unileveru v tuzemsku pět miliard korun. Společnost k 31. prosinci zaměstnávala v Česku 1300 pracovníků.

Český Unilever je součástí největšího světového výrobce spotřebního zboží Unilever. Ten loni zvedl čistý zisk o 12 procent na 3,6 miliardy euro (115 miliard korun). Tržby britsko-nizozemské firmy, mezi jejíž značky patří čisticí prostředky Omo, mýdlo Dove a polévky Knorr, stouply o 11 procent na 53,4 miliardy euro.