Gillette klesají tržby. Muži se méně holí, vousy si nechávají delší

  2:13aktualizováno  2:13
Žiletky se pro mnohé muže stávají zbytným zbožím. Vousy si holí méně a drahé značkové nástroje nahrazují méně nákladnými konkurenčními výrobky nebo jednorázovými holítky. Tržby výrobcům žiletek zkracují také módní trendy v úpravě vousů či hnutí Movember.

Stále modernější strniště snižuje tržby společnosti Gillete, která vyrábí žiletky (ilustrační foto). | foto: Profimedia.cz

Pokles zájmu o prémiová holítka ukázaly celosvětové výsledky společnosti Procter & Gamble, která vyrábí žiletky Gillette. Jak pro agenturu Bloomberg uvedl John Faucher, analytik JPMorgan Chase, prodej žiletek na více použití v posledním loňském čtvrtletí klesl o 7,8 procenta.

Finanční ředitel Procter & Gamble tvrdí, že za kvartálním poklesem stojí i listopadové hnutí Movember, kdy se muži solidárně připojují k boji proti rakovině prostaty tím, že si nechají narůst knírek. Výrobcům žiletek by však mohlo pomoct to, že muži si ve větší míře holí i jiné části těla než tvář. Například hrudník nebo záda.

Celebrity udávají trend. Zatímco kolem roku 2000 se po vzoru Davida Beckhama mnoho mužů stalo tzv. metrosexuály a stejně jako fotbalisté si holili nejen tvář, ale i nohy a hruď, dnes je "in" několikadenní vous.

Továrna Gillette

Místo, kde se každé ráno pod dohledem oholí 80 chlapů.

"Beckham a Brad Pitt se přestali holit. Nosí nejen strniště, ale i knírky. Beckham si s krátce zastřiženým strništěm dovolí jít i před královnu," popisuje Filip Sam Dolce, vizážista a stylista českých celebrit.

I díky tomu dnes společnost neoholeného muže přijímá jinak. Svůj přístup přehodnocují i zaměstnavatelé, a to dokonce i u vyšších "šarží". "Moderní je nejen strniště, ale různé úpravy kontur vousů. Jsou součástí image mužů," popisuje Tomáš Kožíšek z pánského holičství Thomas Barber Shop. Mezi kandidáty na manažerské pozice jsou muži se strništěm či vousy k vidění stále častěji.

Vizáž profesionálů se také méně formalizuje. "To je stejné jako s kravatou. Tu jsem dříve nosil každý den, dnes ji vytáhnu jednou do týdne," všímá si Jan Brázda, lovec manažerů ze společnosti Constellation, který prošel ve vysokých manažerských funkcích několik nadnárodních společností, jako je kartová American Express či personální společnosti Hays a Spencer Stuart. Jeho tvář už déle než dvacet let pokrývají vousy.

Klienti nechtějí formální bankéře

Přísnější kritéria, co se týče vzhledu a "dress code", jsou tradičně v bankovnictví. "Tam by i v současné době mohlo být u určitých profesí strniště nežádoucí. Naopak tolerantnější jsou například IT společnosti," upozorňuje Kristýna Králová z poradenské firmy Hays.

Ale ani v bankovnictví a obecně ve finančním sektoru, kde byla hladce oholená tvář téměř propustkou na pracoviště, už nejsou zaměstnavatelé tak nesmlouvaví. "Z průzkumů víme, že klienti si nepřejí přílišnou uniformitu a formálnost v oblečení a vzhledu zaměstnanců banky," uvedla za Českou spořitelnu Klára Pačesová.

Pokud má muž vousy upravené, nejsou pro zaměstnavatele překážkou. I strniště se dá pěstovat. "Je velmi znát, jestli se jedná o cílenou image, nebo je strniště výsledkem nedostatečné péče. V tomto případě je to pak problém téměř u všech firem," podotkla Králová.

"Určitě u nás neplatí, že čím větší strniště, tím kvalitnější poradce, ale na druhé straně ani tahle image nikomu nebrání v tom, aby byl neodolatelným pojišťovákem," doplnil za pojišťovnu Allianz Václav Bálek.

Autoři: ,

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Jak vyvést stamiliony z dopravního podniku? Plán vznikal už v roce 2016

Bývalý ředitel DPMLJ Luboš Wejnar, jehož v roce 2017 spolu s Pavlem Šulcem...

MF DNES rozplétá složitou korupční síť, kdy se lidé napojení na firmu BusLine pokoušeli vytunelovat a zničit liberecký...

Další z rubriky

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Potvrzená legenda. Propady na burze zvyšují počet sebevražd, tvrdí studie

Ilustrační snímek

Velké propady na burze a ekonomické krize způsobují nárůst počtu sebevražd nejen v roce, kdy se stanou, ale i v roce...

Prime Air na dohled. Drony vypustíme do několika měsíců, slíbil Amazon

Šéf styku se zákazníky společnosti Amazon Jeff Wilke představuje nejnovější...

Internetový obchod Amazon spustí donášku pomocí dronů do několika měsíců. Ve středu to na technické konferenci v Las...

Najdete na iDNES.cz