O modré Pepsi rozhodly průzkumy mezi cílovou skupinou konzumentů, na něž se bude tento produkt zaměřovat. Dvě třetiny dotázaných amerických teenagerů totiž odpověděly, že by si takovýto ovocný nápoj kupovaly pravidelně.
"Pepsi Blue má velký potenciál změnit celou situaci na trhu s colovými nápoji," doufá šéf PepsiCo pro severní Ameriku Gary Rodkin.
Světovou jedničkou se zatím poměrně dostatečným náskokem je již desetiletí Coca-Cola. Druhá PepsiCo však v posledních letech zaznamenává mnohem prudší růst prodeje a náskok svého rivala stahuje.
Coca-Cola si začíná uvědomovat to, že by o svůj primát mohla přijít, a proto chce oslovit nové zákazníky. Právě Coca-Cola s vanilkovou příchutí měla být tím tahákem, který prodej zvýší.
Světová jednička se dlouho změně tradiční receptury, která by mohla poškodit hodnotu vysoce ceněné ochranné známky, bránila. Tlak konkurence už ji donutil přijít v polovině 90. let s "novou", sladší colou. Ta se však nesetkala s úspěchem.
O něco lépe si vedla Cherry Coke a vloni také cola s citronovou příchutí. Tu ale začala nabízet i Pepsi. Válka obou kolosů proto teď vstupuje s novými produkty do další fáze.