Mercedesu se přestává dařit hlavně na čínském trhu, což je další komplikací i pro výkonnost celého německého průmyslu. Skupina Mercedes-Benz každopádně slibuje, že udělá vše, aby se prodeje v Asii co možná nejdříve opět zvýšily. Firma ale naráží na rostoucí konkurenci ze strany čínských automobilek i na to, že čínské domácnosti v posledních měsících šetří, píše agentura Bloomberg.
Skupina Mercedes-Benz v pátek informovala o tom, že její zisk se před úroky a zdaněním z loňských 19,7 miliardy eur (asi půl bilionu korun) výrazně propadne. Dříve přitom automobilka počítala s tím, že letošní pokles zisku bude v meziročním srovnání jen mírný. Odhad letošní provozní marže firma snížila na 7,5 až 8,5 procenta z dříve očekávaných deseti až jedenácti procent.
Prodeje elektroaut v EU se v srpnu propadly, v Německu o 69 procent |
„Někteří investoři sice varování ohledně zisku očekávali, přesto považujeme tuto zprávu za překvapení, zejména kvůli rozsahu (zhoršení výhledu) a absenci varovných komentářů před jejím zveřejněním,“ uvedli analytici ze společnosti RBC.
Mercedes slibuje novou strategii
Akcie společnosti Mercedes v letošním roce odepsaly už 13 procent. Investory se ale automobilka snaží uklidit. Generální ředitel Ola Källenius slíbil, že Mercedes plánuje v Číně prodejní ofenzívu, v rámci které se počítá i s novými prodejními taháky.
Na celkovém prodeji automobilky Mercedes-Benz se Čína v loňském roce podílela více než třetinou, dlouhodobě jde o největší automobilový trh na světě.
Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je mnoho pracovních míst |
S nedostatečným odbytem a poklesem ziskovosti se potýkají i další němečtí výrobci. Problémy souvisí i s nepříliš vydařeným přechodem k elektromobilitě. Poptávka po elektrických autech v Evropě totiž zaostává za původními odhady. Koncern Volkswagen i kvůli tomu plánuje četná úsporná opatření, která se týkají i uzavření několika továren.