Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, tak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.
Rok | Konsolidované tržby |
---|---|
2012 | 4 167 396 000 |
2013 | 4 091 603 102 |
2014 | 4 164 920 212 |
2015 | 4 366 978 821 |
2016 | 4 572 441 746 |
Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald‘s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsobeno mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se loni v restauracích McDonald ́s spotřebovalo 2 200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4 000 tun hranolek.
McDonald ́s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR.
Podívejte se, jak se vyrábějí kuřecí nugety z McDonaldu:
18. května 2016 |