generální ředitel mBank Jiří Báča.

generální ředitel mBank Jiří Báča. | foto: mBank

mBank nestíhá registrovat nové klienty, tvrdí nový šéf

  • 55
Je to šest týdnů, co polská mBank vtrhla na český trh, a prý nestíhá registrovat nové klienty. První bezpoplatkové bance se denně hlásí kolem tisícovky lidí. Na tiskové konferenci to řekl nový šéf firmy Jiří Báča, který v lednu vystřídal Sergiusze Najaru. mBank se chce do tří let stát tygrem tuzemského bankovního trhu.

"Naším cílem je stát se v následujících třech letech nejdynamičtější bankou na českém trhu. Jsem přesvědčen, že právě mBank může vnést svěží vítr do českého oligopolního bankovního světa," řekl Báča.

mBank zahájila v tuzemsku činnost na konci listopadu 2007 a v Česku se chce prosadit především nízkými cenami. Služby nabízí především přes internet. Zřízení a vedení běžného účtu včetně platební karty nabízí zdarma. - více zde

"V současnosti evidujeme již desítky tisíc klientů," uvedl Báča. Podle něj má polovina lidí u mBanky zřízen běžný účet, 35 procent klientů běžný i spořicí účet a 15 procent lidí pouze spořicí účet, doplnila ČTK.

Podle banky je jejím charakteristickým klientem vzdělaný člověk pocházející z velkého města. Osmdesát procent zákazníků tvoří muži ve věku 27 až 38 let. "Obrázek typického klienta se však bude měnit, protože nabídka mBank je otevřena všem a internet je nástrojem pro všechny věkové i sociální skupiny," uvedla firma. 

Do tří let chce banka sloužit alespoň 160 tisícům lidí
Letos chce firma otevřít 18 nových kiosků, tedy kontaktních míst, kde mohou lidé například zřizovat účty nebo radit se o nových produktech, ale nemohou v nich vkládat či vybírat peníze. Na konci roku by jich tak v Česku mělo být 35. Banka také znovu potvrdila, že chce do konce roku 2010 získat kolem 160 tisíc zákazníků.

"Současný vývoj však dokazuje, že tato hranice může být pokořena výrazně dříve," řekl nový generální ředitel. 

"V zisku chceme být v roce 2012," prohlásil Báča. Svého cíle chce banka dosáhnout širokou distribucí svých služeb. "Od internetu přes mobilní distribuci až po finanční centra a kiosky. Rozsáhlou síť poboček budovat nebudeme, jsme nízkonákladová banka," uvedl nový šéf.

Model bankovnictví orientovaného na nízké náklady se podle Báči společnosti osvědčil už v Polsku, kde za sedm let své existence firma získala 1,6 milionu klientů.

mBanka začala od letošního roku nabízet rovněž hypoteční úvěry. Zatím však získala pouze několik klientů. Produkt chce blíže specifikovat a zveřejnit ho na konci ledna. Další produkty, například kreditní karty nebo produkty pro malé firmy, plánuje nabídnout od března.

Báča dosud působil jako šéf Home Credit Bank na Ukrajině, předtím působil v Citibank jako člen představenstva. V letech 2000 až 2005 pracoval v HVB Bank na několika manažerských pozicích. Na začátku své profesní dráhy působil v Komerční bance.

,