Nadšence do drahých značek znovu popadla chuť utrácet a průmysl s luxusním zbožím je zpátky v plné síle, píše agentura Bloomberg. Francouzské firmě Hermès zabývající se výrobou luxusního zboží rostly ve třetím kvartálu příjmy o 6,9 procent. Společnost utržila 1,8 miliard eur (téměř 49 miliard korun) a předčila tak očekávání analytiků o sto milionů eur (2,7 miliard korun).
Od zveřejnění kvartálních výsledků si akcie Hermès připsaly zhruba 2,1 procenta a obchodovaly se mírně pod rekordními úrovněmi. Od začátku roku narostly o více než dvacet procent.
Svůj podíl na úspěchu společnosti má odložená poptávka i online prodej. Internetový obchod Hermès vydělává nyní víc než jeho vlajková pobočka v Paříži o ploše bezmála dvou tisíc metrů čtverečních. Podle finančního ředitele společnosti Erika du Galgoueta to nicméně neznamená, že by v blízké době online prodej předčil kamenné prodejny.
Většina současných online transakcí, až 85 procent z nich, totiž přichází od nových klientů, uvedl Galgouet. Nynější strategií společnosti má být postupné rozšiřování online nabídky s výjimkou ikonických produktů například kabelek Birkin, které Hermes na svých webových stránkách nenabízí.
Podle analytiků trhu má nadějný výsledek skupiny Hermès hned několik příčin. „Důvody tohoto výkonu leží v síle značky, v pokračující polarizaci mezi vítězi a poraženými a v menší závislosti na poptávce ze strany turistů, která je pro toto odvětví běžná,“ píše například Thomas Chauvet ze společnosti Citigroup. Říjnové prodeje jsou podle vedení společnosti Hermès zatím na stejných úrovních jako v září, což je podle Chauveta pozitivní signál.
Parfémům se zatím nedaří
Druhá vlna pandemie koronaviru tak trh s luxusním zbožím vůbec nemusí zasáhnout. Nejlepší čísla má asijsko-pacifický region. Evropa zatím stále hlásí poklesy tržeb, ačkoli jde o pomalejší trend s ohledem na propady v druhém čtvrtletí.
Rozvlní digitální montérky i sukně sestřiček. Budoucnost módy, říká šéfka firmy |
Tržby lídra sektoru skupiny LVMH sice ve třetím kvartálu dále klesaly, ale méně, než se očekávalo. U kabelek a dalšího koženého zboží dokonce společnost zaznamenala meziroční nárůst o dvanáct procent a příjmy společnosti dosáhly necelých dvanácti miliard eur (326 miliard korun). Společnost si nyní nicméně musí lámat hlavu nejen nad vývojem tržeb. Kvůli pandemii skupina nedávno odstoupila od plánované akvizice newyorského klenotníka Tiffany & Co. Kvůli neuskutečněnému obchodu čelí soudnímu sporu.
V portfoliích konglomerátů Hermès a LVMH se najdou i výrobky, jimž se zatím posílit tržby nepodařilo. Například divize parfémů společnosti LVMH hlásí meziroční propad o 29 procent. Vůním se nedaří ani v portfoliu Hermès, příjmy z nich klesly o 9,9 procent. Dobře na tom nejsou ani hedvábné šátky, jimiž se skupina Hermès proslavila – tržby z jejich prodeje klesly o 21 procent.